• mli01

vad är det för skillnad på ersättning?

först vad är de för skillnad på nan 1 och nan H.A. 1 ???

och sen nan och baby semp??

jag har nan 1 nu....

• Svar på tråden vad är det för skillnad på ersättning?
  • PruttPottan

Nan och Baby semp är bara två olika märken. En del bebisar gillar den ena bättre än den andra.

HA.1 är låglaktos om jag inte missminner mig, alltså inget du behöver om bebisen inte är känslig, mår den bra på det du ger så kör på =)

• Khyote

NAN 1 och HA.. Om jag inte minns fel eftersom jag själv använder HA är att den är till för känsliga magar och om det finns en historia av allergier i familjen. Vi valde HA devlis pga av allergier då min man är allergisk mot viss mat och han är känslig för laktos..

Men pga av kostnaden och allt, så valde jag Semp 1 sist.. Vilket jag aldrig skulle gjort, för nu har stackarn problem att göra nr 2. =)

MEN det innebär inte att inte ditt barn kan äta Semp. Det är bara att testa sig fram, men jag har hört att NAN är i allmänhet lite lättare än Semp, om det är en myt vet jag dock inte.

Men jag kära på mitt säkra kort på NAN HA. Om HA fungerar såsom dom påstår kan jag inte bevisa, blir väl säkert lurad som den lättlurade konsument man är. ;)

• mli01

okej jag hade semp först men tyckte att hon hade såvrt med nr två då, så nu kör ja med nan 1

• annat82

Enligt vårt BVC ska det inte vara någon skillnad mellan NAN och Semper. Vi använde Semper utan minsta problem första 2 månaderna, har fått ersättning som tillägg sedan hon va 2 månader. Men sen började hon kräkas mycket, fick rådet av en bekant att testa NAN och då slutade hon kräkas. Testade igen med den Semper vi hade kvar efter ett par veckor igen och hon började kräkas. Så någon skillnad är det helt klart.

• Labolina3

mjölkproteinet är mer finfördelat i NAN HA än i semper.

• Trollmamma till 4

Enfamil som man köper på apoteket är superbra!

Binder magsaften och dem kräks inte så ofta och kräks dem så blir det inte så mycket.. Perfekt för barn med reflux eller glutenallergi..

Nan HA1 är mer till för känsliga magar.. Även Lemolac och Bifidusvälling..

Baby Semp magdroppar är bra för barn som är förstoppade ller lösa i magen

1997 2003 2003 2011
  • Modgun

NAN blev mina barn stenhårda i magen av, blev hundra gånger bättre när vi började ge babysemp bifidus en gång om dagen och resterande mål vanlig baby semp.

Barn är olika när det gäller detta. 

Numera så köps det inte hem något utav Nestle´s produkter. 

Svar på tråden vad är det för skillnad på ersättning?