Hur ska vi på bästa sätt få flickorna att sova i sina sängar?
Ska till att flytta ihop med min kille, han har två tjejer på 6 & 9år som bor hos honom varannan vecka.
Mitt problem är att den att jag är så otroligt lättväckt, den yngsta vill gärna sova hos pappa o ibland båda två, han har låtit dem sova hos sig sen separationen med mamma för ca 5 år sen. Hon låter också dem sova i hennes säng. Jag vill inte har några barn i sängen. Det är inte för att de inte är mina barn utan för att jag är så lättväckt om nån snurrar o sparkar i sängen, samt är jag rädd att jag ska köra över dem i sängen om jag vänder på mig eller så.
När jag får egna barn vill jag iaf lära dem att sova i sin säng för jag anser också som förälder så lägger man all vaken tid på sina barn. Kvällen/ Natten är ju den tiden jag anser iaf att man kan ha för sig själva. Man får chans att mysa, prata, lösa korsord tillsammans eller så. Så man inte glömmer bort varandra. Förstår ni hur jag menar?
Hur ska vi på bästa sätt få flickorna att sova i sina sängar?
Den yngsta får ibland som raseriutbrott bara för att hon inte får sova hos pappa, vilket slutar i att han orkar inte diskutera med henne utan låter henne få som hon vill. Jag får sova på soffan eller åka hem till mig.
Tacksam för svar.