Kan inte gå upp i vikt..
25 april 2010 fick jag mitt första barn, under graviditeten gick jag upp från 55 till ca 80 kilo. Jag är 178 så jag var ändå inte super tjock. I alla fall efter förlossningen fick jag problem med att svälja. På sommaren hade jag gått ner till 55 alltså min "normala vikt" Sen började det, jag åt som vanligt mycket, alltid älskat mat. Men jag gick ändå ner till 45 kilo. O nu kommer jag inte upp.
Jag kan inte gå upp, så efter ett antal undersökningar så tror min läkare att jag har anorexi =O. Släkt/familj/sambo osv har fått vittna om att så inte är läget. Nu återstår ett x antal undersökningar.
Har fått lågt blodtryck o dåligare blodvärde, nån som också hamnat här efter en förlossning?
Måste bara säga att jag har INTE ANOREXI.. Jag älskar mat o jag trivs inte med min kropp, jag vill INTE vara så här smal.
Hur går man upp när det tar ungefär 30 min att äta en vanlig macka och ca 2 timmar att få i sin en normal stor portion mat?
Mitt problem är att jag sätter allt i halsen, o att jag har som sväljningsreflexer som gör så att jag sväljer automatiskt helt plötsligt. Vilket innebär att jag inte vågar ta allt för stora bitar i munnen.
Jag vill gå upp i vikt, jag vill ha mer energi, jag behöver mer energi har ju en liten vilding på snart 10 månader.