Förlossningsdepression ledsen
Hej
Jag är en ledsen mamma med en son på sju månader som kämpar med förlossningsdepression. Bor i Göteborgsområdet och undrar om det finns någon mer därute som mår som jag eller som tagit sig igenom det här.
Folk pratar ju inte om det och allt jag ser är perfekta gulliga piffiga supermammor som klarar och fixar allt medan jag gråter och mår skit. Stundtals har jag inte ens velat ha min underbara lillkille som är otroligt efterlängtad efter IVF och allt vi gått igenom. Jag har psykologhjälp via BVC så jag har stöd, men jag mår inte bättre än. Vill bara få lite synpunkter, tips, råd, hopp, kanske fika osv.
Känns som jag är ensam i världen med allt detta trots att jag vet att det inte är så. Jaja, är ett tag sedan jag var aktiv på FL, då skrev jag mest om barnlängtan och IVF, hade aldrig tänkt att jag skulle dundra in i en depression med full kraft. Det var ju nu allt skulle bli bra, men faktum är att mitt dåliga mående började redan under graviditeten, men jag var dum och tog inte hjälp då. Trodde ju det skulle gå över.
Någon som känner igen sig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:35
puffar