Vad är det för fel på vissa???
Känner mig så upprörd att jag måste skriva av mig lite!
På vår förskola (1-5 år) med fyra avdelningar med gemensam gård finns fyra grindar i staketet, en in till närmaste avdelning. Mer än 50% av gångerna jag hämtar/lämnar är inte grinden jag går igenom (mot småbarnsavdelningen) stängd på riktigt, utan haspen ligger bara lagd på grinden, men inte spärrad! Jag testade hur lätt det var att öppna - bara att putta lite på grinden, så öppnas den!
Jag blir så förbannad och har sagt det till personalen flera gånger (och de är också irriterade på detta) och säger att de påminner och skriver lappar mm. men att de skulle sätta upp en ny lapp igen nu. Sitter iofs en gul/röd mitt på grinden med uppmaningen "Stäng grinden". Jag konstaterade nog mer att en lapp inte hjälper - vissa föräldrar verkar vara idioter. Hur kan man strunta i att säkra en grind där ens barn lämnas?
Senast igår, eller förrgår var det på lokalnyheterna om en tvååring som gått hem själv från förskolan pga av att snömassorna gjort att vissa delar av staketet var för lågt! Är inte föräldrar oroliga för sina barn? Förskolan ligger dessutom mitt i ett område med rätt mycket trafik något kvarter därifrån.
Kan inte ens tänka mig hur galen jag skulle bli om mitt barn försvann för att grinden inte var stängd för att nån förälder är så lat att de inte orkar med två sekunder extra för en grindstängning. Och behövs det lappar? Har de ingen hjärna själva att tänka med? Är man inte rädd om sina barn?