• 3småttingar

Nån mer som funderar på att kämpa för snitt?

Jag funderar mer och mer på att försöka få snitt. Jag är livrädd för både snitt & vaginalt. Dock så är "mitt" sjukhus väldigt hårda[?] med att ge snitt och jag har inga medicinska saker att trycka på, jag är "bara" rädd.

Nån mer som lutar åt det hållet? Jag är i v.25.

★Edwin 06, Ella 08 & BF 26 maj 2011 ★ snuttanslife.blogspot.com
  • Svar på tråden Nån mer som funderar på att kämpa för snitt?
  • Emma89

Jag är med rädd, jag vill inte ha vaginalt, är rädd för smärtan. har ännu inte varit in på någon koll. Men man kan alltså om man tjatar fö snitt även om man inte för något "fel" ??

• MsMe

Hejsan.

Vill bara säga att det inte är enkelt att få igenom snitt. Ni måste sätta igång karusellen mycket tidigt, det ska till en hel del möten och så vidare, i de flesta fall.

Jag råder dig, Ts, att prata med din barnmorska OMGÅENDE.. Du är redan i vecka 25.

Lycka till!

Kram!

• 3småttingar

Msme - jag har aurora besök inbokade så där tänkte jag ta upp det.. Har nämnt för min Bm att jag funderar på det. Mitt första besök är om 2 veckor.. Ska bli spännande!

Emma89 - ja rädsla kan vara en stor grej med, allt berors på vilket landsting osv.. Alla är olika hårda konstigt nog :(

• BeccaStina

Jag kommer få snitt på östra i göteborg pga förlossningsrädsla (räknas som ett av de svåraste sjukhusen att få snitt på oavsätt anledning) vilket sjukhus tillhör du?

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • 3småttingar
    BeccaStina skrev 2011-02-07 21:49:11 följande:
    Jag kommer få snitt på östra i göteborg pga förlossningsrädsla (räknas som ett av de svåraste sjukhusen att få snitt på oavsätt anledning) vilket sjukhus tillhör du?
    Jag tillhör SÄS, Borås.. Låter hoppfullt att du fick det enbart pga rädsla.
    ★Edwin 06, Ella 08 & BF 26 maj 2011 ★ snuttanslife.blogspot.com
  • Parniara

Jag är så fascinerad över hur olika vi människor är. Jag är i vecka 33 och är helt paniskt livrädd för att det kan komma att bli snitt. Det skrämmer mig 100 gånger mer än en vaginal födsel.

Oavsett hur det blir TS tror jag att det är viktigt att få prata om sin rädsla tidigt. Att få bli hörd. Så snacka med bm så fort som möjligt.

• accept
    Emma89 skrev 2011-02-04 13:24:42 följande:

Jag är med rädd, jag vill inte ha vaginalt, är rädd för smärtan. har ännu inte varit in på någon koll. Men man kan alltså om man tjatar fö snitt även om man inte för något "fel" ??

Nej, man kan inte tjata sig till ett snitt. MEN däremot kan man få snitt pga grav förlossningrädsla, bla.
  • knopprosa
    3småttingar skrev 2011-02-03 23:14:13 följande:

Jag funderar mer och mer på att försöka få snitt. Jag är livrädd för både snitt & vaginalt. Dock så är "mitt" sjukhus väldigt hårda[?] med att ge snitt och jag har inga medicinska saker att trycka på, jag är "bara" rädd.

Nån mer som lutar åt det hållet? Jag är i v.25.

Känner verkligen igen mig! Är också rädd för att föda vaginalt men nästan lika rädd för snitt, så jobbigt :(
    Tycker inte om sjukhus överhuvud taget och det känns inte som jag kan lita på dom som jobbar där...
  • Parniara
    knopprosa skrev 2011-02-10 15:24:21 följande:
    Känner verkligen igen mig! Är också rädd för att föda vaginalt men nästan lika rädd för snitt, så jobbigt :(
    Tycker inte om sjukhus överhuvud taget och det känns inte som jag kan lita på dom som jobbar där...

Så är det för mig också. Klart jag är rädd för att föda vaginalt, det kommer säkert göra skitont i flera veckor. Men jag är helt panikslagen inför snitt. Jag känner massor med kvinnor i olika åldrar som fött barn och de enda jag vet som har kvarstående men är de som snittats. Det gör mig helt livrädd. Men ungen måste ju ut på ett eller annat sätt och då verkar vaginalt det kroppen är mest skapt för. Men oavsett är jag skiträdd.

Man måste få prata om sin rädsla, det måste barnmorskorna ta på allvar.

Svar på tråden Nån mer som funderar på att kämpa för snitt?