• memadde

Byta till fullkornsvälling, hjälp

Hej.

Vår dotter är nu 8 månader. Och dricker nu vanlig välling, med Dr. Browns flaska Nr 4 nappen.

Funkar väldigt bra!

Men nu när vi ska börja med fullkornsvällingen, ska man byta napp(om det finns fler???)

eller byta till en annan "vanlig" flaska?

Tacksam för svar=)

• Svar på tråden Byta till fullkornsvälling, hjälp
  • malin84johansson

ja byte till vanlig flask  eller aventen  som är liknande som brownen  funkade bra för min son men svårt att veta om det funkar för er   dom ä ju såå olika dom små=)

• Killa

va menar du med vanlig välling?
    min dotter är 10,5 månad o har dr.browns flaska med level 3 på nappen. hon dricker sempers havrevälling från 6 månader (just för att den är godast av havrevällingarna..) en flaska, 220 ml dricker hon på 6 min med level 3..  lugn o ro o lagomt flöde m den...

killas.blogg.se Mamma till Tintin!! <3 100319 och Bäbis BF 110805
  • yes79

Vår dotter 10 månader dricker fullkornsvälling med en flaska och dinapp från Medela 3-6 månader (har jämfört  med ögonmått och det är ungefär samma storlek på hålet som dr Brown storl 3), samma som hon har till ersättningen, hon klagar inte att det går sakta, hon har aldrig gillat att det kommer för fort ur flaskan.

• Killa
    Pyrro_b skrev 2011-02-04 18:18:17 följande:
    Vi ger fullkornsvälling med Dr BRowns....funkar hur bra som helst:)
    Vilken napp har ni då? Bara nyfiken om vi har "rätt"...
    Mamma till Tintin 100319 och Mini BF 110805
  • Pyrro_b

Jadu jag gick och kollade och tydligen har vi glömt byta på den ena för det är bara 2:) Men 4 är det ju som rek till fullkornsvälling

Svar på tråden Byta till fullkornsvälling, hjälp