• Knasiga morsan

Magen 5 månader efter förlossning - är detta normalt??

Hej! hihi..

Det är så att för lite mer än 5 månader sedan genomgick jag en (supersnabb) förlossning och det är ju så magiskt att se vår son Albin växa och utvecklas för varje dag..

I alla fall, magen efter förlossningen gick ju ner och vart mest degig och ja., innehållslös kändes den lite som..

Nu sedan 1 månad tillbaka - alltså 4 månader efter förlossningen så har magen liksom börjat växa och blivit hård och växer verkligen för var dag som går och nej jag äter inte så mycket att jag borde växa så här men jackan går inte på nu men gick på för 1 vecka sedan.

Den är alltså hård och böjd nästan som en gravidmage och jag fattar ingenting , jag har kopparspiral och eftersom jag inte varit med om tiden efter en förlossning innan Albin så vet jag inget om detta alls!!

Men magen växer..

HILFE

• Svar på tråden Magen 5 månader efter förlossning - är detta normalt??
  • Amy27

Min mamma blev gravid med båda mina bröder fastän hon hade kopparspiral. Bara så att du vet.

• imsel

Växer låter ju väldigt konstigt.
    Iofs så gjorde min det, men jag åt godis varje dag Flört
    Fast då var det ju såklart inte bara magen som växte.. haha

Ammar du fortfarande?

april 09 kom min bebbe
  • mammaNena

vet du att du inte va gravid när spiralen sattes in? alltså, sattes den in innan ni ens hade haft sex efter du fött barn?

• Knasiga morsan

Alltså nej detta är superkonstigt!!

Nej jag ammar inte, har inte ammat något alls fast jag hade mycket mjölk i början så ville Albin inte, så han fick det i flaska..

Alltså jag äter ju inte godis om dagarna.. Det gör jag inte..

Jag äter :

Frukost - 2 smörgås och ett glas mjölk och kaffe

Lunch: idag vart det lite pytt i panna

Middag: Spagetti och köttfärssås

På kvällen: 2 smörgås och te.

Men ja alltså detta är superskumt.. Jag är ju överviktig och har varit några år så jag vet hur min tjocka mage brukar se ut och jag har alltid haft komplex för den just för jag anser den är degig och slapp och svampig.
    Men INTE nu??

Jag förstår ingenting..

Tog grav.test för någon vecka sedan och det var ett fint minus..
    Iofs har jag min BIM nu på lördag... men jaa.. tror ju inte alls det..

• Knasiga morsan

jag tog alltså ett gravtest samma dag som spiralen sattes in och det var ett minus där också.

Vi hade haft sex men ja utan kondom och det där osäkra sättet att sambon inte sprutade i mig...

• mammaNena

hur länge har du haft den?

• mammaNena

jo men då är du nog inte gravid. isf borde det ju visat sig för någon vecka sen, och OM du nu skulle blivit gravid den sista veckan, då borde inte magen växt nämnvärt pga det!

Svar på tråden Magen 5 månader efter förlossning - är detta normalt??