• Månestråle

Få spermier:(

Urs vad jobbigt det är!helt otroligt dom som har kämpat i flera år!förstår inte hur ni orkar!kommer jag orka?efter att vi försökt i knappt ett år tog vi kontakt med gyn.för utredning.har innan dess försökt me div huskurer..glansin 25& rosenrot bl.a. .förgäves:(köpte även hemma test bl.a. Spermie prov.Inge bra resultat & svårtydda...utredningen visade inga fel på mig ....men få spermier hos pojkvännen:(snyft.nu känns allt hopplöst.& dyrt:)det är ivf som gäller.tur att vi kollade allt tidigt !det är så jobbigt med alla gravida i min närhet.så jobbigt att inte kunna prata om det(vill inte för när jag nämner nåt säger alla bara:slappna av:)JAG SLAPPNAR AV!!!blir så sur!& i vårt fall borde det ju i såfall va han som borde slappna av!?(så dom blir fler men ingen säger så till killar.....näe jag är bara så ledsen & förtvivlad.hjälp!

• Svar på tråden Få spermier:(
  • turkos katt

Stackare stackare... fattar din förtvivlan. Massa kramar till dig!!!

• Vickan I

Jag tror nästan alla som får sådana här besked måste igenom en period av uppgivenhet, ilska, sorg ja alla jobbiga känslor som finns. Det ÄR ett hårt slag att få höra att man behöver göra IVF och det omkullkastar hela bilden man haft om HUR man ska skaffa barn och NÄR. Plötsligt ska det planeras och passas in när ANDRA (kliniken/läkare) har tid osv. Det tar ett tag att smälta allt det, men sedan brukar de flesta (vilka otroligt starka kvinnor vi är) få kämparglöd och ett "nu jäklar ska vi bli gravida" och köra igång. Det hjälper också när man har läst på lite och blir mer "kunig" på området. Då känns det inte lika stort och skrämmande längre.
    Men det finns bra hjälp att få och vi har gått igneom samma sak här hemma, med fååååå spermier, men med hjälp av ICSI (IVF) fick vi en fin son . Det finns hopp, kram

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Firran

Känner samma, fast det är mig det är fel på ...
    Har inte heller försökt i flertal år och kan inte ens tänka mig hur det känns för dom som försöker år efter år efter år..

: ( Måste vara så hemskt...

Jag fick konstaterat Pcos för nästan en månad sen...
    helt värdelöst.. känns helt hopplöst...
    imorgon ska jag göra Vul och se om medecinen fungerat... men jag har faktiskt inget hopp alls...

• Månestråle

Vad skönt att höra.inte ensam med andra ord!& grattis till sonen!firran:hoppas verkligen att medicinen har hjälpt!hur är det med ivf när man har pco?

• Vickan I

har ju stavat som en kratta såg jag...men du förstår nog.

Kan verkligen rek att läsa på fertilitetsguiden.nu om du inte redan gjort det. En massa bra tips och förklaringar på hur IVF och ICSI, som jag antar att ni också kommer göra om spermieantalet var lågt, går till.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Månestråle

Vem stavar inte som en kratta?!hihi tack för tipset.ska gå in & lusläsa.ja dom rec icsi.men vi har inte fått nån klarhet i exakt hur få/dåligt testet var.mkt märkligt tycker jag.var gjorde ni icsi?sofia hemmet?

Svar på tråden Få spermier:(