Mamma S skrev 2011-02-03 23:37:58 följande:
Ts: Har dom kollat ett urinprov på din dotter? Annars tycker jag du ska ringa vårdcentralen och be dom göra det för att utesluta uvi. Då bör en odling göras också så att dom inte bara kollar en sticka, det är inte alltid det syns på sticka även om man har en infektion.
Det finns något som heter trängningsinkontinens som innebär att man har svårt att hålla urinen kvar i blåsan, man läcker lätt och får svårt att hinna till toaletten i tid. Kanske det din dotter har? Jag har själv en dotter som haft den diagnosen och medicinerat för sina besvär.
Hur länge har din dotter varit utan blöja på dagen? Jag funderar på om det kan vara så att hon ännu inte är van vid det och därför "småskvätter" lite då och då såsom barn med bjöja ofta gör?
Jag tycker absolut du ska ringa vårdcentral eller barnläkarmottagning och be att få komma dit. Det är ju inte bra att läcka sådär. Flytningar ska väl så små barn inte ha heller...? Hoppas du får någon rätsida på problemet snart!
hon har varit blöjfri i ca 3 månader. dessa besvären började för ungefär 2 veckor sen