• mmmiikaela

medela calma napp, erfarenheter ? :)

Någon som har erfarenheter av medela calma flaskan som är gjord så att man ska kunna kombinera amning och flaskmatning?

son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • Svar på tråden medela calma napp, erfarenheter ? :)
  • tiipi

Vi har använt den när jag pumpat ur. Har inte haft några problem med att växla mellan den och amning. Vet inte om det påverkar, men jag använder amningsnapp.

• ammalagom

Helt ärligt tror jag den är lite överreklamerad. Vi köpte två stycken på raken (trodde dom va bäst efter att BB rekommenderat dom) för att pappa skulle kunna mata också men min son sätter i halsen och tycks hata den. Däremot funkar det kanon med Avent naturally och mam. Tyvärr måste man nog testa sig fram eftersom alla bebisar är olika. Vi har köpt så många olika flaskor att man kan tro att vi är en nappflaskeåterförsäljare. ;)

• mmmiikaela
    ammalagom skrev 2011-02-10 19:35:12 följande:
    Helt ärligt tror jag den är lite överreklamerad. Vi köpte två stycken på raken (trodde dom va bäst efter att BB rekommenderat dom) för att pappa skulle kunna mata också men min son sätter i halsen och tycks hata den. Däremot funkar det kanon med Avent naturally och mam. Tyvärr måste man nog testa sig fram eftersom alla bebisar är olika. Vi har köpt så många olika flaskor att man kan tro att vi är en nappflaskeåterförsäljare. ;)
    jo, de är väl så, man får testa sig fram, men tommie tippie tycker ja är bra, den hade vi med sonen! så blir säkert en sån igen :)
  • ammalagom
    mmmiikaela skrev 2011-02-10 21:24:13 följande:
    jo, de är väl så, man får testa sig fram, men tommie tippie tycker ja är bra, den hade vi med sonen! så blir säkert en sån igen :)
     se där en som vi inte testat! Det blir säkert jätte bra :)Skrattande
  • mmmiikaela
    ammalagom skrev 2011-02-10 23:44:47 följande:
     se där en som vi inte testat! Det blir säkert jätte bra :)Skrattande
    jaa, den är ju rätt likt ett bröst och också lite längre i sugdelen, så jag tror nog en sån ska funka bra o kombinera med också, men de är väl bara o testa sig fram :)
  • ammalagom

ja dom är ju väldans flexibla bebisar så man får byta ibland när det inte funkar.

• humlan1975
    ammalagom skrev 2011-02-10 19:35:12 följande:
    Haha skulle kunnat varit jag som skrev detta inlägg! :)
    Min 4 mån son har nog blivit lite för stark i sitt sug på den nappflaskan att han hela tiden sätter i halsen, gillar den inte..
    Däremot Mam's minsta napp för newborn(jag vet att han inte är det...) funkar bäst! Har provat den för 3+ men då kommer det för mkt och han sätter i halsen.
    Mams minsta napp går det rätt långsamt, men då slipper han få hälften utanför och blir även mindre rapig/fisig.
  • Glittrax

det jag funderar över den flaskan är i beskrivningen står att man första gången ska koka alla tre delar... men med flaskan är det ju FYRA delar..? visst kan man koka flaskan med? annars är den ju ingenting att ha menar jag...

• Glittrax

vilken konstig mening det blev, men hoppas ni förstår vad jag menade.. skyller på gravidhjärna

• LiamsMami
    Glittrax skrev 2011-04-16 08:52:39 följande:
    det jag funderar över den flaskan är i beskrivningen står att man första gången ska koka alla tre delar... men med flaskan är det ju FYRA delar..? visst kan man koka flaskan med? annars är den ju ingenting att ha menar jag...
    Ja det går att koka flaskan, det har jag gjort med mina flaskor som jag köpte från dom.
  • Glittrax
    LiamsMami skrev 2011-04-16 08:55:54 följande:
    Ja det går att koka flaskan, det har jag gjort med mina flaskor som jag köpte från dom.
    jag tänkte väl, konstigt att det står så bara
Svar på tråden medela calma napp, erfarenheter ? :)