Rapsolja i ersättning
Någon som ger rapsolja till sin bebis?
Vill gärna vet hur mycke till hur många ml och hur ofta.
Har det hjälpt bra att smörja upp magen med det? Min börjar bli lite hård så jag tänkte jag skulle prova med det.
Någon som ger rapsolja till sin bebis?
Vill gärna vet hur mycke till hur många ml och hur ofta.
Har det hjälpt bra att smörja upp magen med det? Min börjar bli lite hård så jag tänkte jag skulle prova med det.
Bra fråga som jag också funderat på.
Jag är lite upprörd över all info som sköljs över oss föräldrar om amning, men inte en folder INGENTING om ersättning. Man behandlas nästan som en skurk om man ger ersättning.
Messmör kan man också ta...
Börja med en tesked kanske och öka sen om det behövs :)
Vi hade laktulos och då skulle man börja med 5ml och öka vid behov...
Vi ger ca 5-10ml per flaska till vår dotter. Hon är nio veckor och äter 135-165ml per mål, fem ggr om dygnet.
Det funkar så mycket bättre än tex Sempers magdroppar för henne.
Jag tycker att oavsett varför man väljer eller behöver ta till ersättning, så är man en jättebra mamma. Man ser till att ge barnet mat, ett livsviktigt behov stillas.
Och mår man på något sätt dåligt av att amma så är man nog inte en så rolig mamma.
Undra om info saknas för att dem är rädda att för många skulle välja att inte amma?
Det är för och nackdelar med båda men jag är nöjd över mitt beslut, står till 100% för det och jag gjorde det för min dotters, min egen och min sambos skull. Jag är alltså väldigt snäll och bra ;)
1 tsk är bara 5ml dock! 15ml är 1msk
Det är nog olika råd på olika ställen verkar det som, på mitt BVC sa de messmör eller rapsolja... :)
Tänk på att ge ekologisk rapsolja. Raps är annars mycket besprutat.
Man kan även lägga en msk hela linfrön i ett glas vatten över natten. Sila av slem-vattnet och sätt till ersättningen.