mensen?
hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter att ni slutat amma? när kan man förvänta sig att den kommer ungefär?
hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter att ni slutat amma? när kan man förvänta sig att den kommer ungefär?
Det är nog väldigt individuellt, men för mej tror jag den kom tillbaka under tiden jag ammade, kanske ett par tre månader efter förlossning. Försvann igen iom minipiller.
Min kom tillbaka ca 4 veckor efter förlossningen och jag ammar fortfarande.
slutade amma helt 7 månader efter förlossningen (helammade endast 4 månader) och mensen var tillbaka 9 månader efter förlossningen.
Oj, vad olika. Jag fick en son för 3 månader sen och har inte sett skymten av mensen ännu. En kompis fick sin dotter för 2 månader sen och hon verkar ha haft mensen ett tag redan, lät det som. Hon sa att den kom snabbt tillbaka. Hon ammar inte (ger ersättning) och jag har pumpat ur hela tiden, men inte ammat. Tänkte ifall det spelar roll.
jag fick mensen en vecka efter ettårskalaset. hade då inte ammat på ett ganska bra tag men minns inte hur länge exakt...