• Issa03

3 månader, hård i magen har inte bajsat på tre dagar! hjälp

Heej min dotter på snart 3 månader har alltid ätit ersättning och magen har fungerat fint men nu helt plötsligt så har hon blivit hård i magen och har inte bajsat på tre dagar.
    Jag vet några tips man kan göra men vill höra lite vad ni skulle rekomendera utav allt
    Olja
    messmör
    tempen
    bifidus 
    vanligt vatten
    Det är det jag vet i nuläget, någon som har några mer tips eller så rekomnerar ni gärna vad ni skulle göra :)

• Svar på tråden 3 månader, hård i magen har inte bajsat på tre dagar! hjälp
  • Bumblebina

Verkar hon ha ont i magen? Isf kan man prova med ett microlax. Messmör och/eller olja i ersättningen funkade rätt ok för oss som förebyggande, men inte när förstoppningen var ett faktum. Då var det termometern som gällde och om inte det funkade; microlax.

• Issa03

Okeej jag hon verkar ha ont i magen, hon har inte vaknat för natten än men har legat och gråtit och snällt i sömnen hela morgonen.
    Vilken olja ska det var eller spelar inte det något roll. Raps oliv eller matolja?

• Pumpis

på min 2. 5 månaders har en halv tsk olja  i ersättningen och massage hjälpt . HOn har oxå blivit trögare i magen på sistonne ( förrut bajjade hon varje dag, nu är det högst 1 gg/ varannan dag) .Lycka till!

• cissi 81

Jobbigt när de är hårda i magen, mina tjejer har också varit det till och från. Jag har kört med matolja, går lika bra med oliv, men den har ju lite mer smak, inte alltid de gillar. Sen har jag faktiskt börjat ge katrinplommonpuré från de har varit 3-4 månader. Har också gett dem extra vatten.

• Bumblebina
    Issa03 skrev 2011-02-02 09:28:23 följande:
    Okeej jag hon verkar ha ont i magen, hon har inte vaknat för natten än men har legat och gråtit och snällt i sömnen hela morgonen.
    Vilken olja ska det var eller spelar inte det något roll. Raps oliv eller matolja?
    Vilken sorts olja som helst (ja inte motorolja då kanske :-P), jag tror vi använde vanlig majsolja eller matolja.
  • Issa03

Okej är lite osäker på om jag vågar ge katrinplommonpure nu hon blir tre månader den 14, Ska ta och köpa hem både messmör och matolja och se om det funkar,
    Har kört med bifilus sempers hela dagen igår men det har inte än gett någon verkan. Kanske är så att det inte hjälper eftersom det är en annan sort, hon har alltid fått NAN.

• Issa03

Kors i taket, hittade världens gladaste tjej i sängen som även luktade lite skunk när jag lyfte på täcket. Gick och bytte blöja och hon hade bajsar dock inte så mycket men det var ändå nånting :)

• Mary Jo

Tänk på att barn som äter ersättning inte ska gå längre än 1 dag mellan gångerna dom bajsar. Min tjej hade inte bajsat på 3 dagar en gång och då var det tydligen bråttom in på bvc för Microlax. (Och det FUNKADE kan jag lova.)

• Issa03

Jaha oj då men nu när hon vaknade så hade hon ju ändå bajsar så då kanske det inte är lika farligt men ska absolut tänka på det till nästa gång om det händer igen, ska nog även slå en pling till min bm och se vad hon säger om det :)

• Frida g

Stick in en termometer i rumpan så brukar det komma ut.

• jaghetersophia

Blötlägg katrinplommon ett dygn i vatten och koka dem sedan i samma vatten. Använd avkoket istället för vatten och blanda i ersättningen i. Funkade på dottern, men skulle nog inte gett gene det innan sänggåendet för när hon vaknade var det bajs från huvud till tå och i hela sängen..

Svar på tråden 3 månader, hård i magen har inte bajsat på tre dagar! hjälp