• RoDe

Ni som fått syskon?

Jag vill kolla lite hur andra har haft det. Med 1an vart jag gravid med p-piller. 2an fick vi kämpa oss till och fick den me hjälp av pergotime.

Nu är jag sugen på nr 3 men är livrädd att måsta genomgå samma resa som med 2an.

Hur har ni andra med PCO haft det vid syskon?

• Svar på tråden Ni som fått syskon?
  • FruFoxy

Barn nr 1 blev till oplanerat efter 3 månaders förhållande.
    Barn nr 2 blev till efter 2,5 års kämpande och då med hjälp av puregon och ovitrelle.
    Barn nr 3 blev till oplanerat när tvåan var 9 månader.
    Nu planeras barn nr 4 och den här gången tar vi det som det kommer. Eftersom jag har pco så vet jag att det kan dröja, men skam den som ger sig.

Önskar er lycka till!

• solfrost

Barn 1 naturligt efter 1 års försök

Barn 2 med pergotime efter nästan 3 år

Barn 3 naturligt och oplanerat:)

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Kottarnasmamma

Barn 1 halvt som halvt planerat efter endast 5 månader tillsammans
    Barn 2 blev jag gravid med när Nr 1 va 14 månader, vet att jag i samband med att jag blev gravid gått ner några kg.
    Barn  3 hade vi gett upp hoppet om efter 4 år oskyddat, då får jag vid en undersökning min livschock. Va gravid med tvillingar dock miste vi den ena tidigt i graviditeten. Åter hade jag gått ner några kg i vikt innan jag blev gravid.
    Barn 4 som inte alls va tänkt skulle bli blev jag gravid med när nr 3 va 10 månader. Även i samband med denna graviditeten hade jag innna gått ner några kg. Nr 4 blir jag snittade med om 1,5 vecka.

För mig har några kg viktminskning gjort susen samt att det varit lättare att bli gravid tätt när jag väl lyckats bli gravid. Men nu är det stopp med barn pga att jag mår skit som gravid och sen är detta mitt fjärde snitt.

• RoDe

ja jag lever på hoppet=) sedan ja fick dommen mellan 1an och 2an har jag tappat 9 kilo + alla gravkilon. Man kanske ska börja hoppas då.

• Ängeln Teo

1:a barnet spontant utan hjälp. 2:a grav spontant och missfall 3:e grav 1,5 års försök med pergotime, trippeldos, fick tvillingar. 4:e grav, spontant men missfall 5:e grav, spontant men dog i v 34. Beror troligtvis INTE på PCOS.

Ängeln Teo
Svar på tråden Ni som fått syskon?