Viktfråga ?
Skulle vilja veta vad era barn på 8 månader väger? och vad vägde de när de föddes. Var på BVCidag och sköterskan tyckte att min son hade gått upp för lite.
Han väger 8500 födslovikt 2650
Skulle vilja veta vad era barn på 8 månader väger? och vad vägde de när de föddes. Var på BVCidag och sköterskan tyckte att min son hade gått upp för lite.
Han väger 8500 födslovikt 2650
födelsevikt 3210g och vid 8 månader vägde han ca 9 kg. Då hade han tappat 1 kurva på 1 månad, men bvc sa inget om det.
9500gr och han föddes i v 34+2, 2590 gr tung...
Bvc vågar inte klaga på den vikten!
Tycker att du ska säga ifrån att de istället för att "gnälla" ge dig tips på hur du ska göra!
tack så mycket. nä jag tycker ju han verka må bra för övrigt. han vill fortfarandeha välling någon gång på natten men det är ingen stor grej. och han äter ju bra. Ibland äter han ju med gröt och yogurt än sin storasyster som är fyra snart :).
Sonen vägde 4220 gram bär han föddes och nu vid åtta månader väger han 9,1kg ungefär. Prick på medelkurvan typ.
Oj hur kan de gnälla på det, tycker inte det låter det minsta lite, barn är olika
Min äldsta dotter vägde ca 3,4 när hon föddes, sen 8,5 vid 1 år
Sonen vägde 3,6 när han föddes, sen ca 12,5 kg vid 1 år
Ingen har gnällt, det är bara hemskt olika
jag tycker inte att det är en låg vikt?!
min son vägde 9kg på 8månaderskontrollen
han ligger ganska precis på medel alltså. han vägde 4300g när han föddes.
din son vägde ju betydligt mindre vid födseln.
min stora vägde typ 12kg istället. dom gnällde aldrig på att han vägde mkt.
så länge din son äter och går upp i vikt behöver du inte oroa dig! :)
Jag har två döttrar, nr 1 vägde nyfödd 3020gr, vid 8 mån 7850gr.(lite under sin kurva annars ok)
Nr 2 födelsevikt var 4245gr, och hon vägde vid 8 mån 8420gr.(hon gick upp ganska dåligt ett tag men har kommit ikapp normalkurvan)
Det låter som att han är alldeles lagom, lite mer än min första tjej(killar väger ju i regel mer) och barnen står ju ibland nästan still i vikt utan att nåt är fel.
Nä, du känner ju själv om han känns som vanligt ,äter bra mm.Hur lite hade han gått upp sist då, och under hur lång tid?