• Längtar efter barn

Någon med prematurbarn som provat babysim?

Är det någon här som provat gå på babysim med ert prematurbarn?
    Och i så fall när började ni?

min dotter är nu 5 1/2 månad (3 månader korrigerat) . Är det för tidigt att börja eller ska jag vänta?

Någon som vet?

• Svar på tråden Någon med prematurbarn som provat babysim?
  • gosnosens mamma

Hej!
    Jag gick på babysim med min lille kille! Vi började när han var 9½ månad, korrigerat 6½ månad ( född vecka 26+5)!  Var inga som heslt problem. Jag tror de brukar ha en viktgräns för när man får börja! Hör med dem som har babysimmet! Jag kollade också med vår neoläkare om han tyckte att det var ok!

• LillaPluppen

vi började när lillen va 4 mån korrigerat, och det kändes lagom för då kunde han oxå njuta av det eftersom han hade blivit lite mera med=)

• EnStoltMamma

vi började när sonen va 3½ månad, 1 månad korr, dom va bara tvungna att väga över 4 kg för att vi skulle få vara med och det gjorde han :) han älskade det och det gick hur bra som hellst :)

• mina12

Babysimmet tyckte vi skulle kolla med läkaren först, så att det var ok med lungor och så.

Vi valde att inte börja förrän hon var 12mån/8mån korr. Vi har fortsatt och nu är hon 2år. Det märks ingen skillnad i vattenvana och dyl mellan henne och de som gått från de var några månader.

• Toffeeluv

Vi började när hon var 5,5 mån, 3,5 mån korr. Gick superbra och hon älskar vatten. :)

• Jag är cool

Vår son är född i v 32+6 (-00).
    Vi började på babysim när han var 6 mån (4 mån korr).
    Vi gick på Korpen - de har gränsen 6 mån eller 4 kg.

• Jag är cool
    Jag är cool skrev 2011-02-05 15:12:04 följande:
    Vår son är född i v 32+6 (-00).
    Vi började på babysim när han var 6 mån (4 mån korr).
    Vi gick på Korpen - de har gränsen 6 mån eller 4 kg.
    Glömde skriva - allt gick kanon
  • cloudberry79

Vi gick på Babysim, det gick jättebra, men då gick vi efter korrigerad ålder. När sonen var 6 mån korrigerat gick vi på första kursen, sedan gick vi på fortsättningskurs när han var nio månader korr.

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Någon med prematurbarn som provat babysim?