Vad tycker du om Goboken?
Motivera ditt svar.
Fördelar eller nackdelar med goboken?
Några böcker du tycker speciellt om?
Motivera ditt svar.
Fördelar eller nackdelar med goboken?
Några böcker du tycker speciellt om?
ABC - jättebra. Båda mina barn gillar dom och har lärt sig stora och små bokstäver på ett kravlöst sätt kring 3 års ålder.
123 - jättebra för lite äldre barn som börjar få koll på det här med siffror. Lite mer text och lagom för en 5-7 åring.
Bebis - har endast testat startpaketen. Bra prylar om man inte har barn innan, men nu med 3e barnet är lådor och skåp fyllda med roliga speglar, småböcker och gossedjur...
Uselt.
Kassa direktöversättningar från engelska, och stereotypa könsroller. Riktigt usla! Detta var 2005/2006 - vet ej om nåt hänt sen dess.
Tyckte det var oerhört dyrt och icke prisvärt. Var med i ett halvår innan jag gick ur och lägger pengarna på bättre saker åt min dotter.. 200 kr + porto för nån fjuttig bok och litet mjukdjur (typ..), nej tack..
Jag har varit med i två år, och har varit ganska nöjd. Det är mysigt att få lite böcker, ja är dålig på att köpa det själv. Men kan hålla med om att det är dyrt, funderar nu på att kanske hitta något annat.
Dyrt!
En del känns ganska bra men vissa översättningar är rätt kassa! Speciellt om de är på rim!
"Två små larver gungade på grenen, en ramla av, så var det bara en"
Jag föredrar att köpa böcker i vanlig bokhandel eller vanlig affär, eller varför inte låna på bibblan.
Men startpaket är mer prisvärt än resten..
Inget för oss. Vi var med i ett år, men det var inte mycket som ungarna gillade i längden ...
Har precis gått ur, dottern är 1,5 år o vi började när hon va 2-3 mån.
Tycker det är fina böcker o så men lite konstiga böcker för den åldern ibland.. Fick en bok för ett tag sen där man skulle räkna fåglar o så men det va så plåtrigt att knappt jag kunde se o räkna allt. Hur ska då min 1,5 åring kunna se?
Så nu ska hon få ha dom böckerna hon fått ett tag... tills hon har nytta av nya..
Nej, inget för oss.
Dyrt och så tycker jag att böckerna är dåligt anpassade efter åldern. Ofta alldeles för avancerade böcker.
Inget för oss.
Dyrt och inte särskilt prisvärt som redan sagts.
Och tycker inte att det var något som direkt uppskattades hos dottern heller. Gillar inte de flesta illustrationer heller.
Finns en bok som vi gillade skarpt dock, en vaggvise-bok som dessutom hade en tillhörande cd-skiva. Fina illustrationer med glansiga strukturer så bilderna är vackra och ser väldigt mysiga ut. Perfekt att titta i vid nattningen när de är små, men cdn har vi aldrig använt.
De böcker vi köpt har varit jättebra och fina. I startpaketet fick vi en tygbok med bla ett gult leende ansikte och när sonen va bebis så blev han glad varje gång man tog fram den.