Hur var den tredje förlossningen? Svårare?
Hur gick din tredje förlossning jämfört med de första två?
Har läst någonstans att trean brukar bli svårare, kan det verkligen stämma? Blev det snabbare och smidigare?
Hur gick din tredje förlossning jämfört med de första två?
Har läst någonstans att trean brukar bli svårare, kan det verkligen stämma? Blev det snabbare och smidigare?
Min tredje var den som gick riktigt bra. Tog väl lika lång tid som de två andra, men jag har en mycket mer positiv kännsla kvar och gick nästan inte sönder alla så återhämtningen gick mycket fortare.
De två andra hade ganska mycket komplikationder.
Så att just tredje skulle bli svårare stämmer inte för mej.
Trean gick strålande bra. Dels kände jag mig rutinerad och visste vad jag kunde önska, vad som skulle hända med kroppen och var rätt cool i situationen...
Kroppen återhämtade sig jättefort och jag börjar känna mig "normal" nu efter ca 20 dagar.
Är det här med att det skulle vara svårt med nr3 inte en skröna??? Varför skulle det vara svårare liksom???
Nej, den var inte svårare. Däremot tog den betydligt längre tid och var lite krångligare. Förlossningen liksom hakade upp sig runt 6-7 cm ...
min trea kom snabbt....jag hann knappt få av mig kläderna och jag var bara öppen 6 cm när jag krystade ut min son på 4.5 kg....jag hann inte ens få bedövning och....men allt gick bra....ler
Min första blev jag igångsatt. Värkarna började på allvar då em, vid 15-tiden. Sen är hon född 00.01 på natten.
Gick bra, sprack inget, men förlorade lite mkt blod och var ganska trött nån vecka efter tills blodvärdet var ok igen.
Andra barnet började värkarna lite lätt vid 01.30, sen var vi inne på förlossningen 10.00 och hon är född 12.24.
Sprack inget då heller och mådde bra efteråt.
Tredje barnet kom första värken 00.45 på natten. 02.30 checkade vi in på förlossningen. 03.10 var hon ute. Det gick snabbt som attan, sprack inget, men förlorade 1,7 liter blod, så jag var tvungen att stanna kvar i tre dygn.
Men har mått kanon hela tiden.
Trean gick otroligt fort, är glad att jag befann mig på förlossningen
Visste de andra två har gått snabbt, men inte riktigt så fort.
Åkte in utan att ha värkar, bara regelbundna sammandragningar som inte kändes, magen blev bara hård.
Öppen 6 cm när jag kom in, fick inga värre värkar förren två stycken precis innan dottern föddes, sen kom en krystvärk och så var hon ute
Trean var en bra förlossning. Efter att ha "övat" de två första gångerna så kan man enkelt följa med kroppen. Min tredje var den första helt utan bedövning och det ångrar jag verkligen INTE.
Tror också det där med att trean skulle vara värst är en skröna.
Fyran blev ännu bättre
Mitt andra barn föddes med en igångsättning och jag kände inte ens av att jag hade fött efteråt, snarare var det skönt där nere jämfört med trycket man hade känt av i slutet av graviditeten. Förlossningen gick snabbt och jag mådde toppen efteråt. Första förlossningen var också väldigt enkel.
Är lite orolig över att den här ska vara helt olik och vara tuff, långdragen och jobbig men jag behöver nog inte förvänta mig det egentligen.