Förskola - om man är ledig
Hej, jag undrar två saker.
Om man är ledig en dag i veckan, får man ha sitt barn på förskolan då?
Om man är lärare och har sportlov, får man ha sitt barn på förskolan då?
mvh
Hej, jag undrar två saker.
Om man är ledig en dag i veckan, får man ha sitt barn på förskolan då?
Om man är lärare och har sportlov, får man ha sitt barn på förskolan då?
mvh
Det gäller olika saker i olika kommuner, så kolla vad som gäller hos er. Du kommer få svar här som: "Man får inte ha barnet på förskola när man själv är ledig, bara när man jobbar" men det är bara sant i vissa kommuner. Så allt beror på vart du bor nånstans.
Här i Stockholm är det ja på bägge frågorna iallafall.
Precis som föregående talare säger beror det på din kommun
Här är svaret nej på båda frågorna
Varför vill man inte umågs med sitt barn om man är ledig undrar jag?
I min kommun är det inte tillåtet att lämna när man är ledig, tycker det är en självklar regel!
Varför vill man inte umågs med sitt barn om man är ledig undrar jag?
I min kommun är det inte tillåtet att lämna när man är ledig, tycker det är en självklar regel!
Det här med lärare och lov är inte så enkelt. Lärare har 10 timmars förtroendetid/vecka som vi kan lägga på valfri tid och plats. Ibland behöver jag jobba en del på loven och lämnar då barnen på dagis, även om jag helst undviker det. Samtalsveckorna ligger ofta efter påsklovet och då är det MYCKET att förbereda...
Nej, tråden handlade endast om hur ser reglementet ut, inte om man vill vara med sina barn eller inte.
Dessutom håller jag med föregående talare.
Om man är ledig får man inte ha barnen på förskolan här där jag bor. En ledig förälder = ledigt barn. Men även lärare kan ju som sagt jobba på loven, det är inte helt säkert att man är ledig bara för att man är lärare.
Grundregeln är väl ledig förälder = ledigt barn. (Då räknar jag lärare förtroendetid och liknande som arbetstid). Sen har olika kommuner valt att rucka olika mycket på det. Enklast är väl att kolla med personalen på ditt barns förskola.
i vår kommun Nej