Vilken bilbarnstol?
Försökte hitta på internet något test om vilken framåtvänd bilbarnstol man ska köpa men hittar inget. Någon som vet vad som är bra?
Försökte hitta på internet något test om vilken framåtvänd bilbarnstol man ska köpa men hittar inget. Någon som vet vad som är bra?
Hur gammalt är barnet? Jag har inte sett något sådant test. Vi har en Britax Adventure som har använts som extrastol i morfars bil ett par gånger. Fördelen med den är att den inte väger så mycket och har ok skydd på sidorna men vi kommer att köpa en Britax Kid Plus till vår bil, han sitter bakåtvänt än annars, tycker den verkar bra. Ska dock kika lite till på Be Safes bältesstol men jag tycker den är så tung, men det är nog kid plus också.
Råd och rön har ju det där testet man måste betala för att se. De stolar som fått bäst i test är de med bäst sidoskydd, britax KidPlus och be safe izi up.
Men om din son är född -08 skulle jag vänta några år med en framåtvänd stol, om han inte redan väger 25 kg förstås
ja jag ska inte vända honom nu. utan har börjat titta för vi behöver en extrastol i morfars bil när han vuxit ur den han har. Tråden handlade inte på något vis om att jag skulle vända honom men tack för tippsen om stolar!
Men om typ två år har det kanske kommit ut helt nya modeller och de som finns ändrats eller inte finns kvar...
han kan inte sitta i sin i 2 år till då han är väldigt lång, så :)
snälla diskussionen handlar inte om detta så håll er till ämnet. jag kommer att ha min son bakåtvänd så länge det går och behöver inte era moralråd. jag kommer inte köpa en till bakåtvänd stol för de gånger han ska åka i sin morfars bil punkt.
Vi har en britax two way, den kan sitta både frammåt o bakåt o vi har den, hör o häpna FRAMMÅT!!! (joo sant)
Vår son får inte plats i den bakåt, sitter som hej kom o hjälp mig!
Britax two way sitter bara bra frammåt tycker vi, ska man ha den bakåt så lutar hela stolen neråt så barnet blir hängandes i selen (vi fick vår installerad av säkerhetsbutiken i sthlm)
Men frammåt sitter den som gjutet, fri plats för lååånga ben!
Bara i sverige barn ska åka bakåt tills de blir 12 år liksom... Vi har hela tiden i USA åkt frammåt o alla våra vänner oxå o ingen statestik finns på att fler barn dör där vid krock.
För mig funkar inte argumentet att man vid påkörning bakifrån tappar hela nacken då den är ostabil, man KAN faktiskt bli påkörd/krocka från andra håll oxå ;O)
Britax two way, fast frammåt, vår son åker som en kung o gnäller ALDRIG !
straw2008: tack :)