Vill inte träffa pappan mer
Jag har tvillingar och skild sen 12 år ca. Det har aldrig funnits ett avtal mellan pappan och mig om hur umgänget skulle se ut eller hur överlämnade skulle vara. Jag har hela tiden krävt att vi skulle något planerat men det har pappan alltid vägrat. Han talar om en vecka innan han ska ha dem på sommaren och då ska det inte vara sammanhängande, lika dant på vintern.
Nu när tonåringarna fått egen mobil så ringer han dom när de ska träffas och jag får inte reda något, verken av tonåringarna eller av pappan. Iaf är de sällan där över natten men då jag har svårt att få de att tala om var de är och när de kommer hem så vill jag att pappan ska samarbeta här och visa dem att det är viktig att föräldrar vet var man är genom att säga till dem att de ska tala om att de är hos honom. Men nej då han tycker inte jag ska veta det och säger det till barnen.
Problemet är nu att dottern inte vill träffa sin pappa mer mår riktigt illa dagar innan hon ska dit. Jag har sagt att hon inte behöver känna ett krav, vill hon inte så vill hon inte.
Har pratat om för pappan hur hon känner men då rusar han upp och menar att det är jag som får henne mot honom. Men så är det inte alls. jag vill att hon ska träffa honom och hans sida av släkten. ( de träffar inte jag alls)
Men vad gör man ................inte kan man tvinga henne då hon är 16år! eller bör jag göra det trotts hon mår illa och kräks varje gång ( typ var tredje månad)