• IreneA

Vill inte träffa pappan mer

Jag har tvillingar och skild sen 12 år ca. Det har aldrig funnits ett avtal mellan pappan och mig om hur umgänget skulle se ut eller hur överlämnade skulle vara. Jag har hela tiden krävt att vi skulle något planerat men det har pappan alltid vägrat. Han talar om en vecka innan han ska ha dem på sommaren och då ska det inte vara sammanhängande, lika dant på vintern. 
    Nu när tonåringarna fått egen mobil så ringer han dom när de ska träffas och jag får inte reda något, verken av tonåringarna eller av pappan.  Iaf är de sällan där över natten men då jag har svårt att få de att tala om var de är och när de kommer hem så vill jag att pappan ska samarbeta här och visa dem att det är viktig att föräldrar vet var man är genom att säga till dem att de ska tala om att de är hos honom. Men nej då han tycker inte jag ska veta det och säger det  till barnen. Gråter

Problemet är nu att dottern inte vill träffa sin  pappa mer mår riktigt illa dagar innan hon ska dit. Jag har sagt att hon inte behöver känna ett krav, vill hon inte så vill hon inte. 
    Har pratat om för pappan hur hon känner men då rusar han upp och menar att det är jag som får henne mot honom. Men så är det inte alls. jag vill att hon ska träffa honom och hans sida av släkten. ( de träffar inte jag alls)
     Men vad gör man ................inte kan man tvinga henne då hon är 16år! eller bör jag göra det trotts hon mår illa och kräks varje gång ( typ var tredje månad) Gråter

• Svar på tråden Vill inte träffa pappan mer
  • Philippa

Men VARFÖR vill hon inte träffa pappa?

• IreneA

Ja, du det är en lång historia.
    Vi skildes pga att han inte hjälpte mig alls under tiden då jag hade bröstcancer och då var vi gifta och levde som en familj. Efter jag hämtat mig begärde jag skilsmässa.
    Strax efter skilsmässan dog min pappa och när han låg för döden ville pappan inte ta barnen så jag kunde sitta vid min fars sida. Det var dagmamman som övertalade honom att ställa upp . 
     När barnen blev större hände det att min dotter ringde och ville ha hjälp men han sa alltid nej. Dyker inte upp på utvecklingssamtal mm. de få gånger han kommer sitter han och planerar i sin kalender hela tiden. 
    Hon säger tydligt att han har aldrig varit där för mig, varför ska jag då träffa honom.  
    Och det är ju sant delvis för de träffas inte så ofta och det är bara jag som alltid gör allt, typ hämtar lämnar vid aktiviteter, utvecklingssamtal m.m.  

• Mothes

Undrar oxa varfor hon inte vill dit? Later som hon mar valdigt daligt av att vara hos honom och da Ska du absolut inte tvinga dit Henne! Men jag skulle nog grava vidare efter orsaken....

• IreneA

Undrar oxa varfor hon inte vill dit? Later som hon mar valdigt daligt av att vara hos honom och da Ska du absolut inte tvinga dit Henne! Men jag skulle nog grava vidare efter orsaken....

Hon säger bara att han inte finns där för henne. Hon känner ju honom inte eftersom de träffas väldigt lite och då är ju tvilling brodern med så hon får aldrig en chans att lära känna honom. Brodern vill träffa sin pappa, har alldrig sagt något om att han inte vill dit. 

• Philippa

Är hon så stor kan hon inte tvingas..... så låt henne vara hemma.

• Kya

hon är 16 år, mer än kapabel till att ta beslut om hon vill ha kontakt med pappan eller inte. låt henne bestämma, inte ska man behöva må sådär dåligt av att träffa någon annan.

F och L, mina stjärnor :)
  • IreneA

Hon är 16år och tvingar henne def inte men då hon förlorar kontakten med hans familj med som farmor,farfar,fastrar, kusiner mm då jag inte har kontakt alls med dem. Sen vill jag ju veta varför för deras förhållande, pappan och dottern har varit så här i två år. skulle man inte kunna rädda det? 

• Philippa

Berätta för pappan hur hon känner och tycker, sen är det upp till honom att försöka rädda förhållandet....

• IreneA
    Philippa skrev 2011-01-29 15:00:28 följande:
    Berätta för pappan hur hon känner och tycker, sen är det upp till honom att försöka rädda förhållandet....
    Det har jag gjort, flera gånger men då vänder han det till att det är mitt fel! Vänder grabben mot mig och säger till honom att jag ljuger och att jag och dottern inte är normala.
  • Philippa
    IreneA skrev 2011-01-29 15:03:38 följande:
    Det har jag gjort, flera gånger men då vänder han det till att det är mitt fel! Vänder grabben mot mig och säger till honom att jag ljuger och att jag och dottern inte är normala.
    Då finns det inte så mycket mer du kan göra än att stötta din dotter....
Svar på tråden Vill inte träffa pappan mer