• bubblan79

Vilken dag plussade ni på när ni gjorde IVF??

Hej jag är bara lite nyfiken på vilken dag ni plussade på.. man har ju i regel 14 eller 18 dagars ruvartid men många orkar ju inte hålla sig haha och alltså kan man få svar kanske lite tidigare kanske om man nu vågar sig på att testa..

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 07:40
    Är nu på RD13 och precis testat och fått ett spökstreck, jag ser det men de går inte att fotografera.. det blev jag ju inte direkt klokare på!
    Någon som fått minus på dag13 men ändå plussat på dag 14-18?
  • Svar på tråden Vilken dag plussade ni på när ni gjorde IVF??
  • Kelsson1

Jag har båda gångerna tjuvtestat RD14 men fått minus båda gångerna. Första gången fick jag sen pluss på TD men MF direkt efter. Andra gången var det minus även på TD. Får se om jag orkar hålla mig den här gången...

• bubblan79

va så sent haha usch va jobbigt.. antar att du har TD18 i vanliga fall?
    vilken dag är du på nu?
    jag är på rd8 och är alldeles för feg för att testa tidigt men är jättenyfiken påhur det har gått för andra

• sushikatten

Bubblan: jag har testat på dag 8 och fått positivt men tyvärr någon vecka senare fått ma. Det är nog klokt att vänta för det är lätt att det blir kemiskt missfall  och man slipper veta det när man testar senare, därför har kliniker dag 21.

• bubblan79
    sushikatten skrev 2011-01-28 18:06:03 följande:
    Bubblan: jag har testat på dag 8 och fått positivt men tyvärr någon vecka senare fått ma. Det är nog klokt att vänta för det är lätt att det blir kemiskt missfall  och man slipper veta det när man testar senare, därför har kliniker dag 21.
    jasså. jag går ju påuniversitets sjukhus och deras forskning har visat att det inte skiljer nåt på provsvar om man testar på dag 14 eller på dag 18 så dom har sänkt det till dag 14 där...
    missfall kan man ju få när som helst och man kan ju till och med få ett dödfött barn eller ett barn som dör i psd.. sånt orkar jag inte tänka på.. nej får jag ett plus så väntar jag ett barn och ingen olycka... naturen sköter det där så bra själv och man kan inget göra åt det iaf...
    men jag förstår hur du menar....jag vågar inte testa för tidigt just för att jag är rädd att få minus och bli besviken
  • drpepper

Testade + på RD 5. Svagt. Sedan blev det succesivt starkare. Idag är det + en frisk och kry 6 månaders baby Skrattande

• Kelsson1

Är bara på RD4 idag, FET med 5dagars blastis i måndags. Just nu kommer vi ha TD16 för det är en blastis men med 2dagars hade vi TD18.

• bubblan79
    drpepper skrev 2011-01-28 18:34:18 följande:
    Testade + på RD 5. Svagt. Sedan blev det succesivt starkare. Idag är det + en frisk och kry 6 månaders baby Skrattande
    ooh grattis..
    men rd5 måste vara extremt ovanligt hihi
  • Just me

Jag plussade på dag 8. Hade säkert synts någon dag tidigare om jag hade testat. Det som fick mig att testa var små små blödningar jag fick och efter några dagar försvann det och nu e jag i v 16 och allt ser toppen ut! Lycka till,hoppas på ett fint pluss snart då!

• bubblan79

åh spännande.. stort grattis till graviditeten :D

Svar på tråden Vilken dag plussade ni på när ni gjorde IVF??