• CarpeNoctem

Åsikter om Acta Graco Cosmic Comfort önskas!

Vi är på jakt efter en ny stol till vår son, han kan verkligen inte sitta i babyskyddet längre.
    Så jag fann Acta Graco Cosmic Comfort, tycker den verkar bra..

Så ja, åsikter för er som haft/har denna stol tack! Flört

Gå fort och le stort, så är det ingen som märker att du är ful.
  • Svar på tråden Åsikter om Acta Graco Cosmic Comfort önskas!
  • EnStoltMamma

Vad har ni för bil? jag har upplevt att den stolen tar ganska stor plats i vissa bilar.. Vi lånade en lite äldre modell ett tag och jag tyckte tyvärr att den va lite bökig att montera, men det va nog för att jag inte va van vid  just den stolen.. Men vad ni har för bil och hur sonen sitter i stolen spelar stor roll.. och om er son växer fort kanske ni blir tvungna att köpa en till bakåtvänd stol just för att han växer ur actan när han är för liten för att vändas..

• CarpeNoctem
    EnStoltMamma skrev 2011-01-25 22:18:25 följande:
    Vad har ni för bil? jag har upplevt att den stolen tar ganska stor plats i vissa bilar.. Vi lånade en lite äldre modell ett tag och jag tyckte tyvärr att den va lite bökig att montera, men det va nog för att jag inte va van vid  just den stolen.. Men vad ni har för bil och hur sonen sitter i stolen spelar stor roll.. och om er son växer fort kanske ni blir tvungna att köpa en till bakåtvänd stol just för att han växer ur actan när han är för liten för att vändas..
    Hm..Vi har en saab 95 combi, ganska stort utrymme i dom..tycker det borde funka?
    Har kollat lite på britax highway nu med, så jag känner mig lite kluven :)
  • CarpeNoctem

Är det ingen mer som har något att säga om den? Förvånad

• Joico

Jag hade valt Hi-wayen istället. Men du kan inte bestämma dig hemma framför datorn, det är inte alls säkert att alla stolar passar bra i din bil. Och att ungen sitter bra i stolen. Man måste prova!

• Decembra

Tyckte stolen var hur bra som helst... fram tills sonen var 2½ och var för lång för den. Så vi bytte till Multitech istället så han kunde sitta bakåt längre.

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Joico
    Decembra skrev 2011-01-25 23:19:21 följande:
    Tyckte stolen var hur bra som helst... fram tills sonen var 2½ och var för lång för den. Så vi bytte till Multitech istället så han kunde sitta bakåt längre.
    Sökte desperat efter en "Gilla"-knapp men det fanns ingen
  • MrsMurphy

Jag har en av varje och båda fungerar bra enligt mig. Exakt vad är det som du känner dig osäker över? Kanske kan hjälpa att reda ut till viss del, men som sagt nöjd med med båda. Båda har sina fördelar/nackdelar men inget jag reflekterar över avsevärt. Lillgrabben på snart 2 är bakåtvänd i baksätet i britax, storasyster på 3,5 är bakåtvänd i baksätet i actan.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • CarpeNoctem
    MrsMurphy skrev 2011-01-25 23:29:25 följande:
    Jag har en av varje och båda fungerar bra enligt mig. Exakt vad är det som du känner dig osäker över? Kanske kan hjälpa att reda ut till viss del, men som sagt nöjd med med båda. Båda har sina fördelar/nackdelar men inget jag reflekterar över avsevärt. Lillgrabben på snart 2 är bakåtvänd i baksätet i britax, storasyster på 3,5 är bakåtvänd i baksätet i actan.
    Nu när jag kollat på bägge så tycker jag att britaxen verkar smidigare och "större" medans gracon verkar..trång, liten? Men samtidigt tycker jag att det ser ut som att gracon är säkrare på något vis.
    Har ju inte sett dom i verklighet ännu, så det kan vara mycket troligt att bilderna luras :)
  • Lindreas

Ge dig iväg och kläm och känn, och prova framför allt! Hos babyproffsen sa de till mig att det kan hända att barnet blir för långt för akta:n, eftersom man inte kan höja nackstödet hur mycket som helst, så axlarna tar i.

Vi kommer köpa en high-way, då finns ingen risk att man frestas att vända stolen framåt för tidigt heller. ;)

• Kina79

Jag har haft den äldre modellen, Cosmic XTP, men den tar väl lika mkt plats.

Den tar otroligt mkt plats och barnen kan inte sitta så länge i den. Jag har även haft både Brio Zento coh Britax Free-Way och Hi-Way och jag rekommenderar helt klart en Hi-Way. Den tar mindre plats, men ger mer plats för benen. Den är längre i ryggen.

Svar på tråden Åsikter om Acta Graco Cosmic Comfort önskas!