• Vilaa

Septum och upprepade missfall

Nu har jag gjort någon slags röntgen av livmodern och då hittade doktorn en "septa", jag antar
    att han menar septum eftersom det ser exakt ut som det han ritade upp för mig, nu när jag googlat och läst.
    Är det samma som hjärtformad livmoder?
    Det är som att det går ner lite i mitten av min livmoder, är det som den där skiljeväggen man läser om?

Jag ska få tid med en doktor och prata om allt för det hade han som gjorde undersökningen inte tid med, men innan tänkte jag höra med andra här. Jag har ju haft 4 missfall men innan dess fått ett barn med den här livmodern, så hur ska man tänka? Dom sa att det gick att operera rätt så lätt och att det kanske skulle öka chanserna, nån som gjort det?

Förra graviditeten åt jag levaxin och trombyl och kom lite längre, men om det är så att livmodern inte är riktigt i form kanske det är en idé att vänta med att bli gravid igen tills man vet hur septumet påverkar.

Nån som kan ge mig lite upplysningar, egna erfarenheter? Doktorn sa att man kan inte säga säkert att det gjort att jag fått missfall, men det verkar ju påverka.

• Svar på tråden Septum och upprepade missfall
  • Skrutt85

Måste vara riktigt jobbigt... hoppas allt löser sig och att ni får en efterlängtad liten bebis!

Svar på tråden Septum och upprepade missfall