Anden skrev 2011-01-25 15:07:03 följande:
Tack för er omtanke. Ja, det känns lite tröstlöst ibland.
Missfallsutredningen är en utredning man kan göra hos sin gynekolog. Informationen man ofta får är att man ska ha haft 3mf innan man får genomgå utredningen. Men hamnar man hos rätt läkare kan man få den redan efter första eller andra mf. Jag var hos 11 olika läkare och alla sa samma sak... Det är bara att försöka igen. Typ det är väl trevligt att få nuppa mycket...Mmm, visst. Skittrevligt...
Till slut kom jag till en läkare som såg mig som en människa och inte ett underliv på två ben. Efter en månad var utredningen igång.
Utredningen består i att man får redogöra för sin historik. Sedan får man gå och ta en massa blodprover. Efter det genomgår man en undersökning där läkaren sprutar in koksalt i livmodern och tittar med ultraljud för att se att livmodern inte är defekt.
Skönt att få "prata" med andra som har samma erfarenheter. Tror att vi kvinnor ofta gör varandra en otjänst genom att inte prata om dessa saker. Jag kände mig länge ensamast i världen om detta, men när jag började berätta för människor i min omgivning visade det sig att många bär på liknande erfarenheter.
Hoppas turen vänder för er också.
Tankar
Fråga vad dit TSH var. Vid problem ska man ligga under 2 och inte 4 som är det "normala" gränsvärdet. Efter 3 mf (varav ett var ett ma) alla runt v.6, så har jag nu nått 11 hela veckor. Enda skillnaden: Levaxin. (och ASA men jag tror inte det var det som gjorde det.
Har inte din läkare gett nåt förslag till hur ni ska gå vidare?