• BebisVagga

Har itne ens mens. Kan jag ändå bli gravid?

har haft p spruta i 2.5 år..
    nu är det 4 månader sedan den försvann ur min kropp..

dem senaste 2 månaderna har jag haft den dära uppsvälda smärtaktiga ägglossningskänslan i magen... men ingen mens har kommit

ringde o pratade med bm o hon sa att det kan vara ägglossningen men att blodkärlen e förtunnande för att ge blödning... stämmer det???

tycker det låter heltokigt

• Svar på tråden Har itne ens mens. Kan jag ändå bli gravid?
  • Philippa

För mig tog det 18 måander efter p-sprutan innan jag fick mens.... så det kan ta tid....

• BebisVagga

ja mensen ja.. men barnmorskan sa att man ändå kan ha ägglossning det e det jag undrar över...
    e det verkligen sant det dära..

• Philippa
    BebisVagga skrev 2011-01-25 08:52:58 följande:

ja mensen ja.. men barnmorskan sa att man ändå kan ha ägglossning det e det jag undrar över...
    e det verkligen sant det dära..

Ring och fråga en gynekolog på kvinnokliniken....
  • Gizzmo73

Tycker oxå svaret du fick låter konstigt. Mensblodet kommer ju inte ifrån ett ägg eller ifrån blodkärlen utan är livmoderslemhinnan som stöts ut.

Jag har fått förklarat för mig att ÄL=Mens(om du inte är gravid) men mens är inte = ÄL. Fast har man regelbunden mens (runt 28 dagar) är chansen stor för att du även har ÄL.

• BebisVagga

Fick svar nu att jag har nog äl. Men slemhinnan e så tun så det fäster inte. Men bara att köra på för helt plötsligt hittar äggen en plats

Svar på tråden Har itne ens mens. Kan jag ändå bli gravid?