• mangelica

hur göra?

Hej, jag har några frågor..

jag har ett nystartat akvarium med 4 fiskar.. akvariet är en liten skål med pump i..  vi har 3 silvriga fiskar med prickar längs ryggen och kanderna.. (kommer inte ihåg vad dom hette) mistänker att en av dom är gravid/dräcktig? hur ska jag göra för att se det och borde jag separera fisken från som andra?  när märker jag att hon ska ha? och vad ska jag lägga henne i? har ju bara ett akvarium

sen har jag en fisk jag fått. och jag har ingen aning vad det är för sort. har sökt lite på fisken och den enda fisk som är lik den som vi har och värkar rimmlig är en genomskinlig guldfisk.. jag tror den har svalt en sten.. dn har en kula på ena sidan som är vit och rosa..  ganska stor.. komer fisken dö eller vad ska jag göra ? :S
    tacksam för svar! 

• Svar på tråden hur göra?
  • Borttagen användare

haha vilken gullig tråd. förlåt att jag inte tillför ngt men blev så förvånad att den handla om fiskar Glad

• Borttagen användare

jag skulle ringa till ett zoo om jag var dig!

• mangelica

hehe, det fanns ju i kategorin ^^så varför inte ^^. dock var det inte meningen frän början att vi skulle ha fiskar.. men någon idiot hadde lämmnat dom i hissen, och djurvänn som jag är så kunde jag inte lämna dom där ^

• delirium

skålar är eg aldelens för små för de flesta fiskar! Svårt att veta vilka arter det handlar om utifrån din beskrivning, men jag skulle nog försöka hitta ett nytt hem åt dem där de kan bo i ett större akvarium istället 

Svar på tråden hur göra?