• Kelly1994

Hur ska jag få hem hamstern?

"Färden" mellan lägenheterna kommer ta cirka tjugo minuter. Först är det tio minuter i kylan, sen fem minuter i värmen och sedan fem minuter upp till lägenheten.
    Hur transporterar man en hamster?

• Svar på tråden Hur ska jag få hem hamstern?
  • Linnika

Du har ingen liten transportbur, det fins såna små på djuräffärerna. UNgefär som för katter, fast självklart mycket mindre =)

ღ Pojkvännen ღ
  • Cocarola

När jag skulle förflytta barnens hamstrar mitt i smällkalla vintern så fick de åka i sin minitransportbur, invirad i min tjockaste fleecetröja, i en väska. En liten bur kostar under hundralappen, och kan vara bra att ha för framtida bruk om man ska transportera den till landet, eller som i vårt fall till en semestervakt.

• Kelly1994

Mormor sa att hon hade nån låda (som hon fått från djuraffären när hon köpte den).

Var ska jag lägga lådan? Hur ska jag linda in den så att han inte fryser? Kan han bli så skräckslagen av alla ljud så att han dör?

• Strandängen

Om jag förstår dig rätt så kommer du inte åka bil? Jag skulle rekommendera att du åker taxi om du inte har någon som kan skjutsa dig. Hamstrar är känsliga djur när det gäller kyla.

• Kelly1994
    serenity82 skrev 2011-01-24 16:49:54 följande:

Om jag förstår dig rätt så kommer du inte åka bil? Jag skulle rekommendera att du åker taxi om du inte har någon som kan skjutsa dig. Hamstrar är känsliga djur när det gäller kyla.

Vi åkte buss och det gick jättebra. Vi kunde börja kela på en gång när vi kom hem! Nu nosar han runt lite i buren och mår jättebra! :)
  • Lavish

Jag har varit ute med min guldhamster längre än så vid veterinärfärd. Sätt hamstern i en låda. Vaddera ordentligt innuti med t.ex handdukar och lägg in en massa hushållspapper hamstern kan gosa ned sig i. Är lådan stor kan du fylla en liten flaska med hett vatten som du lägger under handdukarna så att hamstern inte kommer i direktkontakt. Men för 10 min tror jag den klarar sig ändå.

Svar på tråden Hur ska jag få hem hamstern?