• deddan

Rensa fisk i norge.

Är inne på att söka jobb i Norge, och rensa fisk par månader. Men har väldigt svårt för att hitta dem olika företagen, så jag kan mejla/ringa till dem och höra. Någon som varit över i Norge och jobbar inom fiskindustrin? Hur gjorde ni? Hur mycket fick ni i lön? Vet ni ställen med mycket övertid osv. Får man reda på lönen innan man sticker dit? etc etc.

Om ni vet ställen och så, skulle det hjälpa mig enormt om ni vill dela med er av hur man hittar kontaktuppg, era upplevelser, ja, allt ni kommer på! Tack! :D

• Svar på tråden Rensa fisk i norge.
  • sotnos1

Hej ja sitter med min mobil.. Så ja kan inte he dig nåra länkar. Men ja var där förra året och jobba i 4 månader. Riktigt slitsamt och tufft jobb. Vissa veckor jobba man från halv 8 på morgonen till 10 på kvälllen. Man jobbar äter och sover inprincip. Jobbet är slitsamt på kroppen och man har ont hela tiden. Det är viktigt att du vet detta så du vet vad du ger dig in på. Jag tjänade 133NOK i timmen men sen jobbade man över så då blev det ob på det.. Ja kom hem med ca 40NOK så det var ganska bra men jag hade kunnat ha mer om ja inte brände en massa pengar på cigarretter.. Ja röker inte ens men där gjorde jag det..haha:)

• Mikala85
    sotnos1 skrev 2011-01-24 03:24:21 följande:
    Hej ja sitter med min mobil.. Så ja kan inte he dig nåra länkar. Men ja var där förra året och jobba i 4 månader. Riktigt slitsamt och tufft jobb. Vissa veckor jobba man från halv 8 på morgonen till 10 på kvälllen. Man jobbar äter och sover inprincip. Jobbet är slitsamt på kroppen och man har ont hela tiden. Det är viktigt att du vet detta så du vet vad du ger dig in på. Jag tjänade 133NOK i timmen men sen jobbade man över så då blev det ob på det.. Ja kom hem med ca 40NOK så det var ganska bra men jag hade kunnat ha mer om ja inte brände en massa pengar på cigarretter.. Ja röker inte ens men där gjorde jag det..haha:)
    Känns nästan bättre att jobba inom vården i norge ju...
  • Mikala85
    Mikala85 skrev 2011-01-24 13:15:59 följande:
    Känns nästan bättre att jobba inom vården i norge ju...
    Det gjorde jag och tjänade ihop 40 000nok på 3 månader efter skatt
  • deddan

oj, vad "lite" endå. Många skryter och säger att dem känat upp mot 40'000/mån när dem varit i norge och rensat fisk, men det är ungefär som andra jobb, fast lite mer i timlön då. Men man ska ju kunna leva och så där också.

Hade varit skoj att jobba inom sjukvården, synd bara att jag inte har den utbildningen klar ännu.. 

• Mikala85
    deddan skrev 2011-01-24 15:55:28 följande:
    oj, vad "lite" endå. Många skryter och säger att dem känat upp mot 40'000/mån när dem varit i norge och rensat fisk, men det är ungefär som andra jobb, fast lite mer i timlön då. Men man ska ju kunna leva och så där också.

Hade varit skoj att jobba inom sjukvården, synd bara att jag inte har den utbildningen klar ännu.. 
    Du kan jobba som vårdbiträde/assistent inom äldrevården/hemtjänsten i norge. Då har man en lön på ca 135nok plus tillägg.
  • Mikala85
    deddan skrev 2011-01-24 16:02:09 följande:
    Kan man gära det utan färdig utbildning :o - vad bra! får jag kolla upp! :)
    Ja det kan man.
  • sotnos1

asså ja brännde ganska mkt pengar där på cigg... ett cigarett paket kostar ca 70-80NOK där. Sen så jobba jag inte riktigt i 4 månader heller typ 3 och en halv. Jag var även tvungen att betala hyra i sverige när jag var där.
    Dom andra svenskarna kom hem med mer pengar än jag. Allt som allt tror jag att jag tjänade runt 60-70 NOK.
    Det är grymma pengar i fiskindustrin.

• Mikala85

60-70 000nok är inte grymma pengar i fiskindustrin. De pengarna kan du tjäna på vilket jobb som helst i norge.

Svar på tråden Rensa fisk i norge.