Kan man bli gravid utan hjälpmedel när man har pco???
Hej!!Min fråga är helt enkelt som rubriken lyder- Kan man bli gravid utan hjälpmedel när man har pco??
Jag och min man har två barn genom ivf. Vi vill gärna ha ett barn till men har båda sagt att aldrig med ivf, det tar för mycket energi från oss båda och tär för mycket på förhållandet. (Åsså är det ju inte riktigt gratis heller) Sedan vi fick vår yngsta son för ca 1,5 år sedan så har jag börjat få mens lite då och då. Har inte haft mens av mig själv på väldigt många år innan dess. Tankarna på att det kanske skulle kunna funka naturligt har såklart dykt upp och därför försöker jag nu ta reda på om möjligheten finns och vad jag isf kan göra själv för att öka chanserna.
jag gick ner mycket i vikt efter förra förlossningen och väger nu "normalt" för min längd. I samband med viktnedgången kom även mensen tillbaka. La ihop ett och ett å misstänker att mensen kom för att jag gick ner i vikt. (har haft lite övervikt innan)
Kan det räcka för att öka chganserna eller kan man göra nåt mer?? Eller måste man ha nån form av hjälpmedel när man har pco?
Snälla nån, kan ni svara på mina frågor??