Hur får jag kattfan att sluta kissa inne?
Vi har tre katter och en av dessa tre (har en misstänkt) kissar inne. Jag har städat ur tvättstugan och stänger in där så dit in kommer inte katterna mer (tvätten kissades på ofta). Nu kissas det istället på köksbänken, där brödet ligger och där vi har vå enda arbetsyta. Men hur ska jag göra för att få bort detta beteende?
Jag har en kompis som tar hand om katten (inte avlivar utan de bor på landet och har bondgård) om katten inte slutar kissa inne. Men jag vill ju vara säker på att det är denna katten innan jag låter henne flytta. Jag funderade på att ställa brickor över hela arbetsbänken med smaksatt vatten så blir det som en liten chok när katten hoppas upp nästa gång (alltid nattetid när vi sover) och så borde vi ju märka vem det är då. Eller jag vet inte.. Alltså vi bor på landet, de har fri tillgång att springa ut och in men så har vi låtit de ligga inne när det varit som kallast i vintras. Nu när det bara är ett par minut åker de ut så mycket som möjligt under dagen, de får komma in och äta och dricka och vila någon timme sen ut igen, men det hjälper inte. Jag blir TOKIG!!!
Någon som har bra tips?