• Puma87

Vad tycker du var det BÄSTA med förlossningen.

Ja det finns ju en tråd där man kan skriva vad man ansåg var det värsta med förlossningen. Nu undrar jag vad tyckte ni var det bästa FÖRUTOM att ni fick ett barn

Kitty 081003
  • Svar på tråden Vad tycker du var det BÄSTA med förlossningen.
  • Linda1976

En sån tråd finns också, men jag svarar samma här: INGET; allt var vedervärdigt och jag gör inte om det.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Astarte
    Linda1976 skrev 2011-01-22 23:39:00 följande:
    En sån tråd finns också, men jag svarar samma här: INGET; allt var vedervärdigt och jag gör inte om det.
    +1
  • gobbledigook

Att jag fick göra kejsarsnitt

• Melanie01

att ungen antligen kom ut efter en hemsk graviditet! Skrattande

• emmizenma

"kicken" jag fick efteråt, det kändes så häftigt att ha fixat det och första 1-2 månaderna efter första förlossningen hade jag sjukt mycket energi(fastän jag hade väldigt ont)
    Efter andra förlossningen fick jag oxå mycket energi men inte alls lka mycket som första, efter andra var jag mest glad att allt gått bra och att jag fick åka hem efter 6 timmar och slapp ligga på BB.

• aek82

Allt var bäst med förlossningen. Förväntan på att få se vad det var som skulle komma ut : ) En super häftig upplevelse som jag absolut vill göra igen :) (2 månader sen sist, första barnet)
    Visst gjorde det ont men efter edan så blev den smärtan så att jag kunde stå ut med den. Men även smärtan var häftig att få uppleva.

Ojoj jag verkligen längtar tills nästa gång : ) Hade det inte varit för att det blir så lite åldersskillnad hade jag gärna blivit gravid igen.  

• clembke

Just när man ligger i det så är det hemskt o det gör ont. Men nu när man har fått tänka efter så är det en häftig upplevelse.
    Trots att jag blev rädd o inte vågade krysta när jag skulle föda mitt andra barn så skulle jag göra om det. Få väl hatera rädslan innan nästa gång så att jag inte blir rädd under fl nästa gång.

• Jessicabiten

Jag tycker hela grejen var häftig. Tyckte det var mysigt att vanka runt i korridorerna, förväntansfull. Det enda jag inte skulle vilja gå igenom igen var smärtan precis före krystvärkarna, det var lite väääl jobbigt. Annars blev det nog precis som jag förväntat mig - jävligt smärtsamt men också väldigt mysigt Skrattande

• HelenFr

Det bästa var definitivt att det var över, och att man slapp ha ont och slapp graviditeten...

• sommartjejen1

Allt tyckte jag va bra!...Vet inte om det är något fel på mig MEN jag tyckte att förlossningen va sååååå otroligt häftigt!!! fast man tror att man ska dö och att det gör svin ont så är det så coolt...att ens kropp kan göra ett sådant arbete ..Kändes som om man bara stod sidan om och tittade på....Jag gick med kraftiga förvärkar i 2,5 dygn och sen låg jag på förlossningen i 11 timmar innan han tittade ut..värkarna avtog och jag fick dropp.......tiden gick fort.....fast jag höll på ett bra tag så va det så jävla häftigt och sprack mycket osv...men dagen efter sa jag till barnmorskan att jag hade kunnat göra om det.! Hon virrade på huvudet och skrattade!!

haade en helvetes graviditet också...men allt är värt det=)

• Puma87
    sommartjejen1 skrev 2011-01-23 19:59:57 följande:
    Allt tyckte jag va bra!...Vet inte om det är något fel på mig MEN jag tyckte att förlossningen va sååååå otroligt häftigt!!! fast man tror att man ska dö och att det gör svin ont så är det så coolt...att ens kropp kan göra ett sådant arbete ..Kändes som om man bara stod sidan om och tittade på....Jag gick med kraftiga förvärkar i 2,5 dygn och sen låg jag på förlossningen i 11 timmar innan han tittade ut..värkarna avtog och jag fick dropp.......tiden gick fort.....fast jag höll på ett bra tag så va det så jävla häftigt och sprack mycket osv...men dagen efter sa jag till barnmorskan att jag hade kunnat göra om det.! Hon virrade på huvudet och skrattade!!

haade en helvetes graviditet också...men allt är värt det=)
    låter som min förlossning. Hemska förvärkar i 2½dygn och sen lades jag in på fl för att få sova. Hela förlossningen tog 3½timme och 2timmar efter att hon var ute tänkte jag "var det här allt, jag vill göra om det". Men om jag ska säga två känslor så var det bästa kännslan krystvärkarna samt när moderkakan kom ut. Krystvärkarna för att jag kunde nu göra något och moderkakan just för att det var en sån kontrast mot "the ring of fire"
    Kitty 081003
  • RockinMama
    aek82 skrev 2011-01-23 10:06:16 följande:
    Allt var bäst med förlossningen. Förväntan på att få se vad det var som skulle komma ut : ) En super häftig upplevelse som jag absolut vill göra igen :) (2 månader sen sist, första barnet)
    Visst gjorde det ont men efter edan så blev den smärtan så att jag kunde stå ut med den. Men även smärtan var häftig att få uppleva.

Ojoj jag verkligen längtar tills nästa gång : ) Hade det inte varit för att det blir så lite åldersskillnad hade jag gärna blivit gravid igen.  
    Fick också barn för 2månader sen, och jag skulle precis skriva som du skriver här!
    Jag hade en super bra gravidetet, en mysig förlossning (visst ja hade skit ont) men så värt det när man äntligen fick träffa sin lilla. Jag kommer lätt att göra om det, och längtar redan till nästa gång!
    Att föda barn är det häftigaste jag gjort, har aldrig känt mig så bäst som jag gjorde då.. Ja menar jag klarade av det!
Svar på tråden Vad tycker du var det BÄSTA med förlossningen.