Funderar på att donera ägg
Hur går det till?
vart vänder man sig?
Gör det ont?
Visst får man ersättning för det man måste lägga ut?(antar att man får ta hormonsprutor)
Nån sonm vet?
Hur går det till?
vart vänder man sig?
Gör det ont?
Visst får man ersättning för det man måste lägga ut?(antar att man får ta hormonsprutor)
Nån sonm vet?
Jag har ingen aning om svaren på dina frågor, men jag tycker att det är en fin tanke, många som skulle bli själaglada för att det finns sånna som du
Tack
Jag har tänkt tanken i ett par år nu och efter jag steriliserade mig så bestämde jag nog mig helt.
Beror på var du bor? Bor du i Sthlm så vänder du dig till HS!
En heder till dig...
bor i stockholms området....
Härligt att du funderar på att bli donator!
Som Fiaflopp redan sagt så vänder du dig till HS. Jag tror att de gör diverse tester, men du kan kolla med Venus här på FL för hon har gått igenom processen och blivit godkänd äggdonator.
Vad fint av dig att vilja donera ägg. Det uppskattar vi som står i kö. :)
Jag har inte svaren på alla dina frågor, men några. Jag (och min man) står i kö på HS. För att kunna bli godkänd som äggdonator måste man vara under 36 år. De rekommenderar att den som är äggdonator har egna barn och helst inte funderar på att skaffa fler. Man ersätts för direkta utlägg (ca 3 000 kr tror jag). Vet ej om det gör ont, men det tar nog lite tid med alla tester och så innan man får veta om man är godkänd (tror att det tar ca 6 mån).
Du vänder dig till Fertilitetsenheten på Kvinnokliniken på HS och uppger att du vill bli äggdonator och så slussar de dig vidare.
Lycka till!
Om du funderar på att donera är det bara att kontakta kliniken. Det är ju inte "bindande" på någor sätt och där kan du få all information du behöver. Det gör det säkert lättare att ta ställning när du har alla fakta på bordet! Som donator måste man ju gå igenom precis samma behandling som vi som gör IVF, d.v.s. alla sprutor, hormonbehandling och annat fram till ÄP. Enda skillnaden blir ju att det inte blir du som får ägget tillbaka. Helt smärtfritt är det ju inte, men den tjänsten du gör en medmänniska om du väljer att donera är ovärderlig! Lycka till!
Du kan ringa HS och anmäla intresse på tel nr 08-585 814 32. Det är som sagt absolut inte bindande.