• Ida04Emma06Thea09

Fått mina tjejer i v29, v32, v27 någon som fått liknande?

Hejsan!

Jag har fått mina tre tjejer prematura i v29 föddes Ida (980g 37cm) Och Emma v32 (1440g 41cm) Och Thea föddes i v27 (860g 34cm) Alla mina är födda med snitt och att dom är prematura beror på att jag fått havandeskapsförgiftning alla gångerna och fått äta blodtryckmedicin och legat inlagd till och från på sjukhuset, det är en annan pappa till den yngsta så jag hoppades hela tiden att jag skulle få gå graviditeten ut men hon snittades ju ut tidigast av dom alla.. finns det någon mer med tre prematurer i liknande veckor som mej? Vore skoj att få någon att dela tankar med.

• Svar på tråden Fått mina tjejer i v29, v32, v27 någon som fått liknande?
  • Love family

Min dotter var fullgången men pytte ändå...min änglason...v 28..31...740...frisk....inga fel...men dog i psd...

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • knäppisen

Mina två är födda v 33 och v 29. Vet inte varför de kom tidigt, men alla läkare jag pratat med avrådde mig från att bli gravid igen eftersom en trea med största sannolikhet skulle komma ännu tidigare än de två första. Med tanke på de risker det medför för barnet så var det ingenting jag ville riskera så jag ställde mig i kö för sterilisering strax efter att tvåan fötts. 

• ollie

Hej
    Jag har fem barn
     Första född i v38, andra v37
    tredje v29 pga ablatio
    fjärde v26 pga prematura värkar och
     femte v24 pga prematura värkar.

Jag har samma pappa till alla  barnen om det nu skulle göra någon skillnad i mitt fall.

mina älskade sjuka barn
  • Ida04Emma06Thea09
    ollie skrev 2011-01-27 11:34:10 följande:

Hej
    Jag har fem barn
     Första född i v38, andra v37
    tredje v29 pga ablatio
    fjärde v26 pga prematura värkar och
     femte v24 pga prematura värkar.

Jag har samma pappa till alla  barnen om det nu skulle göra någon skillnad i mitt fall.

Men oj att du fått dom så extremt prematurt dom sista tre barnen, mår dom alla bra i dags läget? Hur långt emellan i ålder är det mellan dina barn?
  • Ida04Emma06Thea09
    Love family skrev 2011-01-26 01:17:51 följande:
    Min dotter var fullgången men pytte ändå...min änglason...v 28..31...740...frisk....inga fel...men dog i psd...
    Jag beklagar :(  
  • Ida04Emma06Thea09
    knäppisen skrev 2011-01-26 16:13:50 följande:
    Mina två är födda v 33 och v 29. Vet inte varför de kom tidigt, men alla läkare jag pratat med avrådde mig från att bli gravid igen eftersom en trea med största sannolikhet skulle komma ännu tidigare än de två första. Med tanke på de risker det medför för barnet så var det ingenting jag ville riskera så jag ställde mig i kö för sterilisering strax efter att tvåan fötts. 
    Till mej sa läkaren bara att chansen att få samma igen förmodligen inte var lika stor eftersom det var en annan pappa, men det blev ju ännu tidigare då.. Så när jag sa att detta var min sista graviditet så blev läkaren lite besviken, för han trodde jag skulle komma igen så han kunde följa nästa graviditet med för han var nyfiken på hur det skulle gå då, men jag vågar inte prova flera gånger, tre gånger på neo räcker.
  • Isel

Fick min första son i 31+5 och min andra i 32+5..då efter 7 veckor på sjukhus. Båda kom pga moderkaksavlossning.

• knäppisen
    Ida04Emma06Thea09 skrev 2011-01-27 22:47:58 följande:
    Till mej sa läkaren bara att chansen att få samma igen förmodligen inte var lika stor eftersom det var en annan pappa, men det blev ju ännu tidigare då.. Så när jag sa att detta var min sista graviditet så blev läkaren lite besviken, för han trodde jag skulle komma igen så han kunde följa nästa graviditet med för han var nyfiken på hur det skulle gå då, men jag vågar inte prova flera gånger, tre gånger på neo räcker.
    Det har säkert o göra med varför man föder förtidigt. De läkare jag pratat med (och de är ett gäng) har sagt att min kropp bara inte vill bara gravid i 9 mån och därför trycker kroppen ut barnet förtidigt. Att byta pappa skulle inte hjälpa för mig. Sen hjälper det ju inte med kontroller om ingenting är fel. Jag gick på många extrakontroller, tog massa prover och odlingar mm under graviditet 2 men det hjälpte ju föga.
  • Ida04Emma06Thea09
    knäppisen skrev 2011-01-28 16:45:38 följande:
    Det har säkert o göra med varför man föder förtidigt. De läkare jag pratat med (och de är ett gäng) har sagt att min kropp bara inte vill bara gravid i 9 mån och därför trycker kroppen ut barnet förtidigt. Att byta pappa skulle inte hjälpa för mig. Sen hjälper det ju inte med kontroller om ingenting är fel. Jag gick på många extrakontroller, tog massa prover och odlingar mm under graviditet 2 men det hjälpte ju föga.
    Nej jag tror inte min kropp vill vara gravid, eftersom jag fått havandeskapsförgiftning alla tre gångerna och alla barnen har varit tillväxthämmade och mer eller mindre svältit i min mage innan läkarna har beslutat för akut snitt och plockat ut dom. Men det är så konstigt för det är bara mej det blivit så i hela släkten, mina syrror har gått över tiden när dom varit gravida och klagat på det men hellre att man går gravid nån/några veckor extra och får en fullgången bebis som mår bra, än att få en bebis som får ligga på neo med sondmatning, och övervak och andningsmediciner och annat.
  • knäppisen
    Ida04Emma06Thea09 skrev 2011-01-29 17:47:22 följande:
    Nej jag tror inte min kropp vill vara gravid, eftersom jag fått havandeskapsförgiftning alla tre gångerna och alla barnen har varit tillväxthämmade och mer eller mindre svältit i min mage innan läkarna har beslutat för akut snitt och plockat ut dom. Men det är så konstigt för det är bara mej det blivit så i hela släkten, mina syrror har gått över tiden när dom varit gravida och klagat på det men hellre att man går gravid nån/några veckor extra och får en fullgången bebis som mår bra, än att få en bebis som får ligga på neo med sondmatning, och övervak och andningsmediciner och annat.
    Samma här, mina kvinnliga släktingar går oftast över tiden. Undantaget som bekräftar regeln ?
Svar på tråden Fått mina tjejer i v29, v32, v27 någon som fått liknande?