hej!
jadu,har inte fått någor bf-datum ännu...vi va på extra-ul två veckor senare,och visst bebis hade växt.det diffade nu 17 dagar istället för 15,men det kunde bero på mätningarna sa bm. fick en läkartid en och en halv vecka senare,bebis hade då växt igen,men magen på bebis hade inte växt så mycket...de tre måtten de tar får skilja ca 7 dagar mellan varandra men huvud och lårben hade växt men magen hade bara växt som på 2 dagar efter en och en halv vecka. läkaren får inte ihop att bebis är lite dryga 2 veckor för liten.det enda man inte vet vid ivf är när ägget fäste.det jag vet i vårat fall är ett positivt graviditetstest på rd12. Han sa att det bara kunde vara så att den var liten men att man kunde misstänka någon form av tillväxthämning...kunde bero på bla. kromosomavvikelser,metabola sjukdomar etc etc....det enda man kan ta reda på är just kromosomavvikelser efter ett fostervattenprov.
ja blev helt knäckt...trodde bara han skulle kolla så den växte sen sätta ett bf-datum..vad jag förstod på bm när hon bokade in läkaretiden så var det mer att läkaren måste bestluta om tillväxt-ul osv.inte att detta kunde ske.
nu hamnade vi i en situation där beslut om fostervattenprov. vi var där måndag 14/2,va tvugna att bestämma oss senast 16/2. Vi bestämde oss för provet,som gjordes i fredags,väntar nu på provsvar...anledning att vi var tvugna att bestämma oss snabbt är för att ifall det skulle visa sig vara något och vi skulle vilja ta bort barnet var det mkt bråttom innan jag passerar vecka 22...vill inte skriva meningen innan,det känns så fruktansvärt.det lilla livet ligger och sparkar i min mage hela tiden...inga beslut ännu,inget provsvar än...
så än så länge vet jag inte så mycket....jobbig tid...man ökar ju lixom missfallsrisken,inte mkt men den finns där...känns oerhört jobbigt...
så en så länge vvet jag inte så mkt.ska på nytt ul på måndag. det jag vet efter provet är att jag har lite för lite fostervatten oxå....känns som det aldrig tar slut.
tror de får ändra bf-datum...det som känns skumt är att man hur ju ingen aning om när bebis väljer att komm..visst det har man ändå inte men bf kan ju skilja på flera veckor sen ju...
väldigt rörigt inlägg....
Lycka till!