• LisaDaniel

Avslag och ont?

Jag födde min son för 9 dagar sedan och ibörjan så bestod avslaget av färsktblod och lukade väldigt mycket.. ja blod helt enkelt men nu dom senaste dagarna så har det blivit mindre och mindre och nu är det bara som lite brunfärgad mens eller hur jag ska förklara det och det har fått en helt annan lukt som jag inte rikitgt kan beskriva. Är det vanligt eller är det något som jag bör ringa och kolla?

Sen undrar jag en till sak, Jag har efter förlossningen mer eller mindre ständigt ont vid blygdbenet/klitoris och det verkar inte riktigt vilja ge med sig. Kan det ha något att göra med att dom fick tömma mig på urin två gånger under förlossningen?

Ska väl kanske tillägga att jag inte har haft några kraftiga eftervärkar förrens igår  som gjorde riktigt ont, dom började på natten och slutade på morgonen vid 10-tiden. Inte för att jag vet om det är någon relevant information men iaf.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Avslag och ont?
  • VirrAnna

Avsalget låter som det var för mig så det är nog normalt...

Att du har ont i blygdbenet är nog inte heller kosntigt det blir ju ett jädrans tryck där nere...men fortsätter det ska du nog söka för det.  Tror inte det har med tappningen att göra. De tömde mig med på urin men jag hade inte ont där...

Eftervärkarna kanske du ska prata med någon om...Jag hade ont första dygnet och sen som kraftig mensvärk när jag ammade de första veckorna. Du borde  kanske be någon kolla så livmodern dragit ihop sig.

• angeni

Luktar det illa kan det vara så att du har fått en infektion. Har för mig att det står att man ska höra av sig om avslaget ändrar mkt i lukt åt fel håll om man säger så.

Det andra har jag ingen aning om. Eftervärkar hade jag bara på BB.
    Hoppas du får bra svar.

• LeKaMe

hej, jag fick barn för 11dar sen och har också ont vid blygdbenet/klitoris och blev också tappad på urin under förlossningen. Vet inte om de har ngt samband, men du e inte ensam om det iaf :) om de inte går över snart tänkte jag kontakta doktorn o fråga!

Svar på tråden Avslag och ont?