• maho0822

snabba svar! vad är progesteron? skall till dr 13:30 och hon vill ge mig det....

Är gravid i ett tidigt skede, ringde en privat kinik för att få kolla med vul att det finns ett tickande hjärta. detta är en tidig koll då jag haft MF tidigare men inga känningar nu, bara ren oro.
    Denna dr vill ge mig progesteron men vad är det?

• Svar på tråden snabba svar! vad är progesteron? skall till dr 13:30 och hon vill ge mig det....
  • Lapsi

Ett hormon som hjälper till att skapa en bra miljö i livmodern. Jag tar det just nu i form av vagiatorer tre gånger om dan.

• maho0822

men varför får inte alla som vill ha barn detta om det är så bra...
    tar knappt värktabletter vanligen och det känns konstigt att börja preparera redan nu, men jag vill ju ha barnet....

• S M

Progesteron är ett gulekroppshormon som behövs för att det lilla som växer i dig ska få näring tills moderkakan tar över i v 12.. jag har oxå haft flera missed abortion så nu tar jag extra tillskott av Progesteron i form av vagitorier tre gånger per dag.
    Man vet inte säkert att det kan hjälpa sa min läkare men det gör absolut ingen skada.
    Lycka till!!!!!

• maho0822

men varför sade denna dr injektioner av progesteron utan att ens ha träffat mig....?

• MBert

Det tidigare MF kanske berodde på för lite progesteronproduktion?
    Eller så är det bara ett "utifall att". Extra trygghet för dig att man gör vad man tror sig kunna för att förhindra det igen?

• maho0822

har aldrig varit till denna dr då hon har en privatklinik, Hur kan hon veta vad som orsakade de tidigare MF, borde hon inte åtminstonde undersäka mig först...

Svar på tråden snabba svar! vad är progesteron? skall till dr 13:30 och hon vill ge mig det....