csn
Hur gör ni utlandsföräldrar som har csn lån. Betalar ni eller skjuter ni upp det?
Tack på förhand
;)
Hur gör ni utlandsföräldrar som har csn lån. Betalar ni eller skjuter ni upp det?
Tack på förhand
;)
Hur kan man skjuta upp det? Det brukar vara att om man inte visar inkomst, och får betala efter det; måste man betala 1/20 av skulden per år om man bor utomlands.
Jag betalar. Funderade på att försöka skjuta upp det under tiden jag var mammaledig och inte hade särskilt stor inkomst, men vi bestämde oss för att betala som vanligt ändå. Pappersarbetet hade varit tjorvigt och vi hade pengarna avsatta i budgeten.
Sköt upp det under mamma ledigheten x 2 och betalar nu, och därimellan, minimum avgift pga låg inkomst, tyvärr blir det ju så att räntan som blir påförd är mer än jag betalar per år så skulden blir bara större! Numera är det faktiskt väldigt smidigt att ansöka, få och sedan bevisa låg inkomst, och numera kan man ju betala med kort och det gör ju också saken lättare.
Betalar tyvärr usch vad jag ångrar att jag tog så mycket i lån ja ja jag hade i varje fall roligt under utbildningen och fick jobb efteråt!
Helt otroligt att man nu i varje fall kan betala med kort! Det var otroligt krångligt och svindyrt för mig innan!
Betalar. Som tidigare nämnts är det guld värt att man kan betala med kort.
Betalar
Alltså jag får ut en brutto inkomst på 6400 kr och måste betala 1780 kr varannan månad, då är jag ensamstående.. Har redan jätte svårt att få allt att gå ihop .. :(
Betalar.
Visste inte heller att man kunde betala med kort... smidigt.
Min mamma betalar lånet kvartalsvis och jag betalar henne per månad. Blir ca 80 euro per månad. Min inkomst är ca 1.100 euro netto.
När jag skulle börja betala (för 7-8 år sedan) så bad jag om uppskov ett år eftersom jag bara hade en halvtidstjänst då och tjänade 600 euro i månaden. Inga problem.
hej betalar med kort men endast ca 895 sek i månaden, har valt att de får ta en procent halt på lånet istället för att uppge min inkomst