Bleka håret under graviditeten?
Jag har färgat och blekt håret en del under graviditeten och innan varje behandling kollat på nätet om det skulle vara skadligt för bebisen, men bara funnit att det skulle vara riskfritt.
Under min graviditet har jag färgat håret svart och sen rött ovanpå det, men sen blev jag trött på det mörka och ville bli blond igen.
Så jag blekte två gånger med MOOD ultrabond, blev orange, gick sen till frisören som sa att det inte var någon fara att varken färga eller bleka håret under graviditet men hon kunde inte hjälpa mitt sönderblekta hår mer än att klippa av det.
Här i veckan köpte jag en ny MOOD ultrablond och slängde i och blev ljusare, men inte blond och nu har jag köpt en till. Men då får man höra att det är jätte farligt för bebisen att bleka håret under graviditeten! Varför vet jag inte, men detta var min moster som är en högre utbildad frisör som berättade för min mamma och min mamma i sin tur har sett något nyhetsrepotage om att det skulle vara så farligt för kroppen att det kanske ska sluta säljas i butikerna.
Någon som vet FAKTA om detta!? Blir tokig, vill inte se ut så här, men jag vill ju inte skada mitt barn (mer än vad jag kanske gjort redan.. )
Funkar det om man inte bleker hårbottnen?
Ursäkta lång ts...