• Frida 86

Äter JÄTTEdåligt! =( hjälp

Min 5månaders pojke har börjat äta jättedåligt och jag oroar ihjäl mej... I en veckas tid har han ätit mindre än hälften av de han brukar... Han vill inte alls. Jag försöker om och om igen. Dricker lite och sen vägrar. Han kommer ju rasa i vikt om han fortsätter... Varför gör han så? Han åt riktit duktifr förut. Vad ska jag göra? Och varför har de blivit såhär? Snälla svara...

• Svar på tråden Äter JÄTTEdåligt! =( hjälp
  • luckyme83

han kanske inte har tid att äta..vissa perioder så är dom mer intresserade av att titta på saker och har helt enkelt inte tid att äta..

• Fridell1

Om jag inte minns helt fel så kan det vara en utvecklingsfas han är inne i....tror att det är en sådan runt 5 månader. Då kan det bli lite si sådär med mat och sömn. Om du är orolig tycke rjag du ska ringa bvc och be att få komma dit med honom...höra vad dom säger och kanske väga en extra gång.

• 2010September

Min son har blivit exakt likadan. Han blir 5 mån 1 feb. Innan kunde han äta med väldigt jämna mellanrum ca 2-3 h och åt ofta men nu och ca 3 dagar tillbaka så vill han inte alls ha så mycket.

Han har slutat äta på natten för 2 dagar sedan så då tycker man att de borde äta mer, men icke. Äter var 4-5 h och samma mängd som när han åt var 2-3 h. Väldigt konstigt.

Själv är jag också orolig, innan detta började vägde vi honom och han är medel, sist gick han upp väldigt bra jämfört mot gången innan (pga att jag slutat amma).

Har läst i andra trådar att barn efter ca 4-5 mån inte äter så ofta som de brukar göra. Man får väl hoppas att det är sant.

Tror också att det är utvecklingsfas för han sover väldigt oroligt från ca 03.00. Vaknar varje timme för att bli buren för att kunna somna om igen.

• Frida 86

tack för era svar! ..gu va dålig jag är på skriva tibaka. de va nog en fas som ni sa. höll i sej ett tag, men han ökade i vikt som vanligt.. konstigt. oroade ihjäl mej iallafall. fast nu har han ju ätit duktit länge så jag är lugn som en filbunke. min pojke är 6mån å väger 10kg å är 70cm lång... jag är nog inte riktit riktig som blir ängslig för att han får en dålig period ;)

Svar på tråden Äter JÄTTEdåligt! =( hjälp