När började eran bebis att le??
Vår son är 8 veckor nu och har inte börjat le ännu, han drar på smilbanden ibland omedvetet men mer än så är det inte...hur var det för er??
Vår son är 8 veckor nu och har inte börjat le ännu, han drar på smilbanden ibland omedvetet men mer än så är det inte...hur var det för er??
Min son log tillbaka första gången när han var 2½ månad. Men alla barn utvecklas ju olika
Båda mina döttrar har varit en bit över 2 månader, nästan 3 månader innan de har börjat le mer medvetet. Innan dess har det bara varit väldigt flyktiga, halvt omedvetna drag på smilbanden.
Vår son log när jag busade med honom. Han var då 37 dagar första gången jag fick riktiga leenden. Han har vart på sjukhus hela sitt liv än så länge (han är snart 2,5 månader) pga tarmfel. Han log emot en barnskötare första gången när han var 33 dagar gammal.
Vår son log första gången när han var 4 veckor
Båda mina var ganska exakt 8 veckor då vi fick första svarsleendet. Äldsta var trög i starten, fick kämpa oss till ett svarsleende så där en gång i veckan ett tag. Lillebror log oavbrutet från första leendet . Barn är olika
.
Tre veckor! ...mot sin mamma (vet att det inte var magknip som många hävdar...) Men sen är han en jätteglad liten kille oxå, nu 5 månader... Skrattar väldigt lätt och ler mot folk till höger och vänster så charmar folk på stan. Detta trots att han hade 3månaderskolik. Han kanske är glad att han inte har ont längre!
Usch fy vad tufft för era små!!