• carolinasfam

När började eran bebis att le??

Vår son är 8 veckor nu och har inte börjat le ännu, han drar på smilbanden ibland omedvetet men mer än så är det inte...hur var det för er??

• Svar på tråden När började eran bebis att le??
  • MizzTessi

Min son log tillbaka första gången när han var 2½ månad. Men alla barn utvecklas ju olika Glad

• Strumpan08

Båda mina döttrar har varit en bit över 2 månader, nästan 3 månader innan de har börjat le mer medvetet. Innan dess har det bara varit väldigt flyktiga, halvt omedvetna drag på smilbanden.

Strumpan ♥ 081209 ~ Myran ♥ 101007
  • Smulan 89

Vår son log när jag busade med honom. Han var då 37 dagar första gången jag fick riktiga leenden. Han har vart på sjukhus hela sitt liv än så länge (han är snart 2,5 månader) pga tarmfel. Han log emot en barnskötare första gången när han var 33 dagar gammal.

• Flickan och kråkan

Båda mina var ganska exakt 8 veckor då vi fick första svarsleendet. Äldsta var trög i starten, fick kämpa oss till ett svarsleende så där en gång i veckan ett tag. Lillebror log oavbrutet från första leendet . Barn är olika .

• carolinasfam
    Smulan 89 skrev 2011-01-18 22:38:12 följande:
    Vår son log när jag busade med honom. Han var då 37 dagar första gången jag fick riktiga leenden. Han har vart på sjukhus hela sitt liv än så länge (han är snart 2,5 månader) pga tarmfel. Han log emot en barnskötare första gången när han var 33 dagar gammal.
    Får jag fråga vad för tarmfel er son har? Våran son har också vistats på sjukhus fram till för en vecka sedan. Känns ibland som han inte har så mycket att le åt, det har ju varit en tuff start i livet, och han är rätt sjuk, behöver syrgas dygnet runt...men jag hopps på ett leende snart, han får ju massvis med kärlek trots sprutor och stick!
  • tankar2009

Tre veckor! ...mot sin mamma (vet att det inte var magknip som många hävdar...) Men sen är han en jätteglad liten kille oxå, nu 5 månader... Skrattar väldigt lätt och ler mot folk till höger och vänster så charmar folk på stan. Detta trots att han hade 3månaderskolik. Han kanske är glad att han inte har ont längre!

• Smulan 89
    carolinasfam skrev 2011-01-19 15:17:58 följande:
    Får jag fråga vad för tarmfel er son har? Våran son har också vistats på sjukhus fram till för en vecka sedan. Känns ibland som han inte har så mycket att le åt, det har ju varit en tuff start i livet, och han är rätt sjuk, behöver syrgas dygnet runt...men jag hopps på ett leende snart, han får ju massvis med kärlek trots sprutor och stick!
    Han fick diagnosen malrotation när han föddes. Det innebär att hans tarmar låg på fel sida sen födseln och var vridna. Dessutom hade de någon knäck som stoppade upp lite. Han är 2,5 månader och idag opererades han för 4:e gången. Hans tarmar har inte jobbat något vidare redan ifrån början och tyvärr vet läkarna inte varför hans tarmar inte funkar, men dom har tagit mycket stryk och är i stort sett slut...
  • tankar2009

Usch fy vad tufft för era små!!

Svar på tråden När började eran bebis att le??