• MissVythica

Första leendet ??

Min dotter är snart 10 veckor gammal och har inte börjat le mot oss än,
    när börjar dom små le när man busar/pratar med dom ??
    (Hon ler mkt (!) när hon sover och man pratar med henne, men inte när hon är vaken).
    Är vi så himla trökiga lr ?? =)

• Svar på tråden Första leendet ??
  • Höstbebis2010

Min son började le när vi busade med honom vid 4 veckor och började skratta högt när vi busade med honom när han var 6 veckor. Men det där kan nog vara väldigt olika. Vet en vars son inte alls log innan han var 3 månader.

• MissVythica
    Höstbebis2010 skrev 2011-01-18 14:23:42 följande:

Min son började le när vi busade med honom vid 4 veckor och började skratta högt när vi busade med honom när han var 6 veckor. Men det där kan nog vara väldigt olika. Vet en vars son inte alls log innan han var 3 månader.

Oj, nu känns det ännu mer som att hon är väldigt sen :(
    Men det kommer väl snart hoppas jag :)
    Va roligt aatt ni fick respons så tidigt, måste vara en härlig upplevelse att se sin lille skratta o le =)

(Min tjej är född i v 32+5 och är snart 10 veckor. Kanske beror det på att hon är född för tidigt ??
    Hon var beräknad den 1 jan enligt första ultraljudet och skulle idag inte ha varit äldre än 19 dgr)...
  • Lovisa09

Min tjej var nog ett par månader tror jag innan det där riktiga leendet kom. Härligt var det när man såg att hon reagerade på oss..
    tror du kan vara lugn, det kommer, när hon är redo för det.

• Elmy

Mina tvillingar (28+4) väntade till ca 10 veckor korrigerad ålder innan de log ordentliga svarsleenden. Det kan ta sin lilla tid alltså.

• MissVythica

Ja det verkar vara väldigt olika och kanske inte finns nån "riktig" ålder för när dom börjar visa respons, så jag väntar ivrigt på när den första riktiga smilet ska komma :)

• Stardust

Vår sonblir 6 veckor idag och det va över 2 veckor sedan som han började le mot oss och nu har vi långa "samtal" där han berättar massa saker och skrattar <3

• MissVythica
    Stardust skrev 2011-01-19 09:13:37 följande:
    Vår sonblir 6 veckor idag och det va över 2 veckor sedan som han började le mot oss och nu har vi långa "samtal" där han berättar massa saker och skrattar <3
    Va härligt !! =D Förstår att ni njuter för fullt ! =)
  • snarf

Mina tvillingar hade nog inte samma humor som mig tror jag eftersom dom log och skrattade inte förens vid 12 veckors ålder.

• vittra
    MissVythica skrev 2011-01-19 07:50:31 följande:
    Oj, nu känns det ännu mer som att hon är väldigt sen :(
    Men det kommer väl snart hoppas jag :)
    Va roligt aatt ni fick respons så tidigt, måste vara en härlig upplevelse att se sin lille skratta o le =)

(Min tjej är född i v 32+5 och är snart 10 veckor. Kanske beror det på att hon är född för tidigt ??
    Hon var beräknad den 1 jan enligt första ultraljudet och skulle idag inte ha varit äldre än 19 dgr)...
    Du måste nog korrigera åldern för all utveckling om hon är så väldigt tidigt född. Har inte bv sagt nåt om det??
  • Elmy
    snarf skrev 2011-01-19 09:43:51 följande:
    Mina tvillingar hade nog inte samma humor som mig tror jag eftersom dom log och skrattade inte förens vid 12 veckors ålder.
    Glad Ha, ha, det samma får väl gälla för mina då vid tidig ålder!
    Nu vid ett år kronologisk ålder, ler, "babblar" och skrattar de mycket.

Som Vittra skriver, så stämmer det att man ska korrigera åldern för prematurfödda när det gäller utvecklingsstegen, dvs räkna från det datum de skulle fötts.
  • MissVythica
    vittra skrev 2011-01-19 10:03:31 följande:
    BVC ska det stå..
    BVC har inte sagt nånting, bara frågat vid ett flertal tillfällen om hon gett svarsleenden...

Okej, men om man ska utgå ifrån det datumet som hon skulle ha kommit så är hon ju "bara 3 veckor" så då får jag vänta ett tag till då =)
Svar på tråden Första leendet ??