• Tant Green

Du som har en 05:a i Stockholms kommun...

... har ni fått information hemskickad från de närliggande skolorna, om Öppet hus eller annat? (nu undrar jag bara för er som bor i Stockholms kommun, inte de omkringliggande kommunerna)

Jag har hört av dem med äldre barn att de fick inbjudningar till diverse informationsträffar i skolorna, men vi har inte fått någon ännu. Jag har ju hittat på alla skolornas hemsidor (efter lite letande, det står ju inte alltid direkt på förstasidan...) att de har öppet hus den här veckan eller nästa, så vi kommer förstås gå dit ändå, men det verkar så "hemligt"... är det så att det är så himla många 05:or att alla vet att de får överfulla klasser ändå?

• Svar på tråden Du som har en 05:a i Stockholms kommun...
  • Novembermamma10

På dagis satt de upp om infoträffen på närmaste skolan. annars har vi bara fått broschyren Välja skola.
    Den kom med posten förra veckan. 

Tokmamma
  • Tant Green
    Novembermamma10 skrev 2011-01-18 12:12:03 följande:
    På dagis satt de upp om infoträffen på närmaste skolan. annars har vi bara fått broschyren Välja skola.
    Den kom med posten förra veckan. 
    Ja, den broschyren har vi också fått, men ingen annan information vare sig hem eller på dagis. 

Jag trodde att skolorna skulle "sälja in sig" lite, och informera aktivt i närområdet om att de finns (åtminstone vår närmaste skola som tydligen har svårt att få elever). Men de flesta skolor är förmodligen så fulla att det inte behövs.
  • Feline

Vi har fått inbjudan från friskolorna i området, inte från de kommunala utan där har vi precis som du fått leta oss fram via hemsidor.

Vänlighet är smittosamt - låt oss skapa en epidemi!
  • Ville04

Den skola som ligger närmast oss har skickat ut info och bjudit in oss till info träff. Den skola som ligger lite längre bort från oss som vi vill att vår son ska gå i har skickat ut info blad till de 80 barn som bor närmast för info träff. När min man ringde så hade skolan bstämt sig för att inte ha öppet hus i år och att de hade info träff igår. Svårt att veta hur skolorna gör man får nästan ringa de skolor man är intresserad av och fråga. Vi ska på besök i skolan nästa onsdag.

• Tant Green

Vi fick faktiskt ett brev idag från närmaste skolan De har öppet hus på onsdag så det var ju inte så lång framförhållning, men ändå... och brevet var daterat den 13 januari så det kanske bara tog tid innan de kom ihåg att lägga dem på lådan...

• maried

Vi har inte fått något brev men hittade info på skolans hemsida om infomöte på måndag. Nu har även lapp satts upp på dagis.

• Lallara

Skolan där jag jobbar har haft Öppet Hus, dit man bjudit in alla 6-åringar.

Svar på tråden Du som har en 05:a i Stockholms kommun...