• Kitty 82

Hamstrarna tar död på varandra

Köpte för ett tag sedan två st Hamstrar av samma kön med stor bur och massa roliga saker att aktivera sig i.
    I djuraffären sa han att dom ska vara minst två och två vilket jag ändå tänkt köpa.
    Sagt och gjort köpte två st från samma kull.
    På natten vaknar man av ett jäkla skrik må jag säja att dom bråkar för fullt. Absolut ingen vacker syn man möttes av sen då ena var ihjälbiten och den andra satt och åt av denna.

Dagen därpå åker jag tillbaka till djuraffären och får en ny från samma kull och vad händer samma sak igen fast då tar den nya död på den andre som redan fanns i buren

Nu vägrar jag köpa en ny trots hans snack att dom måste vara två för dom tar ju ändå död på varandra.

Måste dom vara två för att trivas? jag menar dom tar ju bara död på varandra och dessutom varför gör dom så?

Han i djuraffären snacka om någon lag som sa att dom ska vara två och två inte mindre men hur snällt är det att utsätta dom för grymma slagsmål som resulterar i dödsfall av en av dom?

• Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra
  • Jenny Hä

Hamstrar ska aldrig vara två , dom har ihjäl varandra då , dom ska vara ensamma . Den som sa at dom ska vara två behöver nog byta jobb , ska i alla fall inte jobba på en djuraffär.

• Equal

Jag har då aldrig haft 2 hamstrar när jag haft hamster. Och mina hamstrar har alltid mått prima och varit pigga o glada o ätiti bra fast de varit ensamma!

Vad för kön har du på hamstrarna? 2 hanar går ju absolut inte! Och det är ju uppenbart att den som dödar andra hamstrar inte vill ha det sällskapet!

• MMX2

vilken sorts hamster är det?
    Hamstrar överlag är svåra att ha tillsammans, men är det guldhamster så ska dom absolut inte vara 2 och 2.

• madeleine82

jag hade 2 hamstrar men dom bodde i varsin bur.Att bo ihop är nog inte alls så bra.

• Jenny Hä

Dvärghamstrar ska absolut inte heller vara två, tror ingen hamster ska vara två. 

• Kitty 82

Detta är gråa/vita hamstrar. Sibirisk?

Ja nej fy vi har bara en kvar och så får det förbli. Tänker inte utsätta någon stackare mera heller för onödigt lidande som de andra tvpå redan blivit pga man litade blint på personen i frga i djuraffären.

• Kitty 82

Detta är dvärghamster och det var/är endast honor.
    Och han sa dessutom "Pga dom är från samma kull så går dom bra ihop"...hmmm ja det såg vi ju.

Men även att dom är syskon så tar dom död på varandra?

• dezibel

Ta ett snack med djuraffärsägaren så han inte fortsätter sälja två hamstrar som tar död på varann till folk. Verkar ju helt sjukt att han inte har den kunskapen. 

• hmcc

Shit är dom så inkompetenta i djuraffären?

Jag har fött upp hamtrar och 20 hamtrar innebär 20 burar.

Dom fick bara träffas vid eventuell parning.

• Kitty 82
    hmcc skrev 2011-01-18 07:27:43 följande:
    Shit är dom så inkompetenta i djuraffären?

Jag har fött upp hamtrar och 20 hamtrar innebär 20 burar.

Dom fick bara träffas vid eventuell parning.
    Ja jag kan bara hålla med. När man köper något från en djuraffär så vill man ju tro att dom VET vad dom sysslar med men tydligen är så inte fallet ibland.

Du som uppfödare kan du svara på VARFÖR tar även kullsyskon död på varandra?
Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra