• ninu

Trött på att vara ensam.

Nu är jag trött på att känna mig ensam och utanför. 
    Är 22 år och yngst i min föräldragrupp på BVC (alla andra runt 30 och uppåt).
    Vill nu hitta nya promenad, fika prat kompisar runt samma ålder. Jah är mammaledig med min son Wilmer på 2,5månader och bor i sthlm/hägersten... Finns det nån annan där ute som vill ha sällskap om dagarna?

• Svar på tråden Trött på att vara ensam.
  • Ambivalencia

Brukar inte bvc anordna föräldragrupper för unga mammor?? Det gick jag på när jag fick mitt första, var då 18 år gammal. Fråga om du kan byta i så fall, det borde ju gå.

• ninu

inte på den BVC i alla fall. Jag et att dom på MVC pratade om det men hon skulle höra av sig angående det senare. Var sjukskriven sista tre månaderna av graviditeten så har nu vart hemma nästan 6 månader börjar bli lite rastlö på dagarna när alla andra jobbar:) 

• Ambivalencia

Men hör av dig till dom och berätta problemet så får dom väl hänvisa vidare i så fall. Man får stå på sig om man vill ha någonting gjort vettu Tungan ute Om man är riktigt jobbig så brukar man bli prioriterad. hehe

• oliversmamma85

Hej!

jag är också rätt ensam på dagarna, alla kompisar som har barn har annat för sig. Är 25 år oh bor på lidingö med sambo o två barn2 år och den andra 8 månader..

ses?

• ninu

Ja tiden blir ju lite lång.. Just nu tampas jag och sonen med förkylning, men när den försvinner så gärna... Har du båda barnen hemma eller går den äldre på dagis?

• Saaaraa

Hej!
    Kom till öppna förskolan för unga föräldrar! Ligger på Stockholms södra, öppet måndagar, onsdagar och torsdagar.

Dit går vi när vi har tid... annars blir man ju galen när man aldrig umgås med någon i samma situation.

M 071208. H 100227. Bebis BF 111015 <3
  • ninu

öppna förskolan, visste faktiskt inte att det fanns för unga föräldrar. Va kul tack för tipset.

• Saaaraa
    Saaaraa skrev 2011-01-24 21:13:33 följande:
    www.stadsmissionen.se/Barnochunga/Unga-forald.../

Här har du den! :)
    Öppettiderna är fel på sidan ser jag, Måndagar 10-13 , onsdag och torsdag 12:30-15:30 (alla veckor! förutom vissa planeringsdagar) på fredagar hittar man på något kul tillsammans.
    M 071208. H 100227. Bebis BF 111015 <3
  • unga familjer

Ni är jättevälkomna till oss! Precis som Sara skriver så är det fel öppettider på hemsidan. Vi har nu öppet från 10-13 på måndagar och onsdag och torsdag eftermiddag, 12.30-15.30.
    Kom som ni är, vi fikar leker och sjunger ihop!
    Glad hälsningar Sanna & Daniel

Svar på tråden Trött på att vara ensam.