• Fjuppan

6-åringar som lär sig poledance?

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, för min del går detta fetbort. Varför ska barn träna genom att lära sig att dansa runt en påle?

Skulle ni tycka att det var okej? Jag känner att jag är ganska nöjd med jazzdans, balett eller vals. 

• Svar på tråden 6-åringar som lär sig poledance?
  • Snöviolen

Det ska börjas i tid. Nä skämt det är ju knäppt att barn ska lära sig sådant.

• SunnyBunny

Så länge det handlar om akrobatik så skulle mitt barn få hålla på med det, det är kanon kul och snurra runt ;) Det behöver inte handla om sexig dans för man snurrar runt pålen. Jag kan ju inte tänka mig att de står och ålar sig och gör sexiga rörelse med barnen på 6 år!

• Fjuppan
    Snöviolen skrev 2011-01-17 15:56:32 följande:
    Det ska börjas i tid. Nä skämt det är ju knäppt att barn ska lära sig sådant.
    Ja, jag tycker också det. Varför liksom?
    SunnyBunny skrev 2011-01-17 15:59:07 följande:
    Så länge det handlar om akrobatik så skulle mitt barn få hålla på med det, det är kanon kul och snurra runt ;) Det behöver inte handla om sexig dans för man snurrar runt pålen. Jag kan ju inte tänka mig att de står och ålar sig och gör sexiga rörelse med barnen på 6 år!
    Nej, det gör de säkert inte. Men när man talar om poledance så menar man väl oftast sexig dans runt en stolpe? Det finns en uppsjö av olika varianter på träning för så små barn, varför ska man ta till något som de flesta förknippar med sex?
  • Livisu
    Och stringtrosor och Spank me-shorts går säkert lika bra i din familj antar jag?
  • SunnyBunny
    Fjuppan skrev 2011-01-17 16:04:04 följande:
    Ja, jag tycker också det. Varför liksom?
    Nej, det gör de säkert inte. Men när man talar om poledance så menar man väl oftast sexig dans runt en stolpe? Det finns en uppsjö av olika varianter på träning för så små barn, varför ska man ta till något som de flesta förknippar med sex?
    Fast då tycker jag det är just den personens problem;) Jag förknippar inte poledance till sex i första hand, absolut inte. Har länge tränat just runt en stolpe för att få upp muskler som hjälpte mig inom hästsporten. Tycker det är en kul idé:) Vi använde även stolpe i gymnastiken när jag höll på med det.
  • Sarah f

vilka av er har testat ett pole-tränings pass? Det har inte mycket med sex att göra. Muskelstyrka däremot , krävs.

• SunnyBunny
    Sarah f skrev 2011-01-17 16:08:48 följande:
    vilka av er har testat ett pole-tränings pass? Det har inte mycket med sex att göra. Muskelstyrka däremot , krävs.
  • Fjuppan
    SunnyBunny skrev 2011-01-17 16:07:37 följande:
    Fast då tycker jag det är just den personens problem;) Jag förknippar inte poledance till sex i första hand, absolut inte. Har länge tränat just runt en stolpe för att få upp muskler som hjälpte mig inom hästsporten. Tycker det är en kul idé:) Vi använde även stolpe i gymnastiken när jag höll på med det.
    Ja, men för barn? Är man vuxen och har en medveten och vuxen sexualitet är det ju en sak. Men fortfarande...de är ju barn!? Och är det inte generellt ganska vanligt att folk förknippar poledance med sex och striptease?
  • Sarah f

Klättra uppför en hal stång och berätta sedan om ni lyckades se sexiga ut. Starkt, om ni kan!
     Barnen står inte och juckar mot stången.

• Sarah f

På cirkus använder man ju pole, ibland en extra lång och hög som svajar. Är det också snusk?

Svar på tråden 6-åringar som lär sig poledance?