• Sjögga

HJÄLP....jag blöder!!!

Hej!

Jag fick barn för tre månader sen och har längtat oerhört mycket efter att få komma igång med träningen igen. Nu har jag köpt ett träningskort på sats och börjat med lite lätt konditionsträning och lyft lite i gymmet. Jag har gjort mycket knipövningar hemma ända sen förlossningen och även stabilitetsövningar för bäckenet. Jag har nu fått en blödning sen 2 dagar tillbaka och är rädd för att jag gått ut för hårt i gymmet och kanske lyft för tungt och gjort för många knäböj. Har ni nån erfarenhet av detta och hur illa är det om man blöder??
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden HJÄLP....jag blöder!!!
  • Hannah76
    mammaNena skrev 2011-01-16 21:49:24 följande:
    blödning = mens??
    Min tanke med.
  • Sjögga

Jag tänkte det först också men jag hade en blödning för två veckor sen också och nu igen. Mensen brukar väl inte komma när man helammar? Eller det kanske är olika?

• Hannah76
    Sjögga skrev 2011-01-16 22:06:10 följande:
    Jag tänkte det först också men jag hade en blödning för två veckor sen också och nu igen. Mensen brukar väl inte komma när man helammar? Eller det kanske är olika?
    Den kan ju vara oregelbunden när den sätter igång, och visst kan man få mens fast man helammar. Amning är heller inget preventivmedel.
  • Juhanna

Jo då den kan komma trots helamning. Och vara väldigt oregelbunden till en början

• pluppen200

inte ovanligt med mellanblödningar ganska nära efter man har haft mens. Det fick jag och det var inget fel. Kroppen har ju en massa hormoner som spökar så det kan bete sig väldigt konstigt.

• Sjögga

Ok, tack för alla svar. Jag har läst så mycket om att man ska ta det försiktigt med träningen så jag blev lite nojjig när jag började blöda helt plötsligt. Men no har nog rätt, det är väl hormonerna som spökar.

Svar på tråden HJÄLP....jag blöder!!!