• Takid

Hur slippa "feta" dinappar?

Som sagt, hur gör man för att undvika att dinapparna får en fet hinna på sig? Hur jag än diskar och kokar så blir napparna feta med en gång. Antar att jag gör något fel, så tips på hur man undviker det skulle jag gärna ta emot .

• Svar på tråden Hur slippa "feta" dinappar?
  • spöket

Det feta kommer från välling. Så fort du använder nappen kommer den bli fet igen, inget problem. Som sagt, det är välling!

• Takid
    spöket skrev 2011-01-16 07:41:03 följande:
    Det feta kommer från välling. Så fort du använder nappen kommer den bli fet igen, inget problem. Som sagt, det är välling!
    Eller ja, i mitt fall bröstmjölk. Ok så det spelar ingen roll vad man gör, de blir feta ändå? Tänkte att det kanske spelade roll om man sköljde i varmt eller kallt vatten eller något sånt :-.
  • La Lola

Här diskar vi de med diskmedel o det funkar....

Tar diskmedel på fingrarna o gnider på den.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • MaPaFrid

Yes diskmedel löser problemet. Köp en riktig flaskborste med en nappborste på så får du fina nappar igen.

• LabLover
    La Lola skrev 2011-01-16 08:49:10 följande:

Samma här. De ser hur bra ut som helst.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • yes79
    La Lola skrev 2011-01-16 08:49:10 följande:

Jag gör likadant med Yes-diskmedel, de ser aldrig feta ut om de inte är använda!
  • Takid

Tack för tipsen, har provat med YES och visst ser de betydligt bättre ut nu .

• yes79

Ett annat tips om man vill ha riktigt klara fräsha dinappar är att sterilisera dem i micron istället för att koka, själv brukade jag köra Medelas mikrosteriliseringspåsar när lillan var mindre. Självklart efter jag redan diskat dem med diskmedel!!

• Charlie02

Jag kör mina flaskor i diskmaskinen samt har en micro- sterilisator. Däremot har jag tänkt på att om man diskat typ tomatsås i maskinen så blir napparna lite röda. I bland är de heller inte genomskinliga, utan lite vita. Jag har Philips Avent. Jag diskar då om med Yes för hand men det röda försvinner ändå inte.... 

Nån som har nåt tips för detta?  

• La Lola
    Charlie02 skrev 2011-01-16 19:34:30 följande:
    Jag kör mina flaskor i diskmaskinen samt har en micro- sterilisator. Däremot har jag tänkt på att om man diskat typ tomatsås i maskinen så blir napparna lite röda. I bland är de heller inte genomskinliga, utan lite vita. Jag har Philips Avent. Jag diskar då om med Yes för hand men det röda försvinner ändå inte.... 

Nån som har nåt tips för detta?  
    Vad då, kör du napparna i diskmaskinen eller hajar jag fel?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Hur slippa "feta" dinappar?