• tristania

Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?

En 16 årig flicka träffar en 24 årig kille och kärlek uppstår. Killen är skötsam, snäll och väldigt omtänksam.
    Jag tycker det viktigaste är hurdan han är som person - INTE att det skiljer mycket i ålder. Hur tänker du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 10:56
    "Åldern spelar ingen roll" -det gäller alltså i denna omröstning (för er som inte fattat det). Kärlek mellan en 40 åring och en 15 åring te x är alltså INTE okej, enligt mej...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?
  • Jumbopolly

jag var 16 när jag var ihop med en som var 23..
    vi levde ihop i flera år..
    bara för att de är 23 år så innebär det inte att de alltid är det i huvet för det... de kan vara 10 år de där småpojkarna *S*

• Lilium

Jag var sexton då jag blev tillsammans med min då tjugotreårige sambo. Idag är jag tjugoett och han är tjugosju och vi är fortfarande tillsammans.

• Shoegal81

Spontant funderar jag på vad som är fel på killen som inte kan "få" någon i sin egen ålder. När jag var 24 hade jag pluggat klart och bott i USA i 5 år, ganska avlägset att börja träffa en gymnasieelev efter alla nya erfarenheter... men alla är vi olika.

• tristania
    Shoegal81 skrev 2011-01-15 22:33:18 följande:
    Spontant funderar jag på vad som är fel på killen som inte kan "få" någon i sin egen ålder. När jag var 24 hade jag pluggat klart och bott i USA i 5 år, ganska avlägset att börja träffa en gymnasieelev efter alla nya erfarenheter... men alla är vi olika.
    Det kanske inte handlar om att inte "få någon annan" - det kanske helt enkelt bara handlar om kärlek?
  • METAMORPHOSIS

Åldern spelar ingen roll.

• lövet2

Åldern spelar roll - men i det här fallet är inte åldersskillnaden alltför stor. En 16-åring är inte vuxen, och om mannen i fråga vore t ex 40 år, så skulle jag reagera mycket negativt.

• Rhoda Horswunce
    Tycker inte det är för stor åldersskillnad. Det finns sextonåringar som ligger på en tjugofyraårings nivå mognadsmässigt. Däremot är väl kanske risken rätt stor, tror jag, att det inte blir ett livslångt förhållande eftersom sextonåringen utvecklas i snabbare takt än sin partner och kommer ha vuxit om honom om några år. Men om detta inte gör de inblandade något så gör det inte mig något heller
  • giftfri

aKompisen var 16 när han vär ihop med en kvinna på 29 år, hon var förresten mellanstadielärare..

• wartina

I en relation så vill man väl ändå ha ett utbyte av varandra. generellet kanske en 23 åring inte har så mycket gemensamt med en 16 åring.
    Men en 16 åring kan ju vara mogen för sin ålder, en 23 åring kan vara omogen för sin ålder :)
    Men är man gammal nog att veta vad som passar än själv så är det ju så.
    Jag var knappt 15 när jag träffade en mycket äldre kille än du har träffat och jag känner nu i efterhand att han utnyttjade mig för min ålder och jag var väldigt naiv, han var äldre. Han var den "vuxna" och han tog inte sitt ansvar jag var trots allt minderårig.

Jag tycker att åldern säger väldigt lite. Men gränsen mellan barn och vuxen vet man bäst själv tror jag, inom rimliga gränser såklart, som sagt.. innan 15 så är det ju mer som spelar in än hur man känner, lagen.
    Men jag ser ingenting konstigt med att du som 16 är tillsammans med någon som 23.

Svar på tråden Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?